Øyvind's fiskesnøre

Hei, har posta noe tidligere her i nybegynnerdelen, men kom på at jeg burde lage meg en egen tråd! Er forsatt rimelig fersk, har hatt et 64-liters akvarium oppe og gå en liten stund nå.

Oppi der har jeg en stim på 13 Kardinaltetra, et lekspar Apistogramma Viejita og et nytt par som jeg kjøpte nå idag! Jeg dro innom Jan Holt med en vannprøve, noe som ga gode resultater. Vannet var veldig bra og jeg lot meg fascinere noe grådig av Dverggurami'ene de hadde der. Så jeg endte opp med å kjøpe en hunn og en hann!

Tok nettopp noen bilder, så kan dere se selv hva jeg har fått til så langt. Fint med kommentarer og innspill jeg vil lære mer.

Viejita-hannen
[External Image]

Viejita-hunnen
[External Image]

Dverggurami-hannen
[External Image]

Dverggurami-hunnen
[External Image]

Fikk også med noen flyteplanter, noe dvergguramien er glad i.
[External Image]

[External Image]

Sånn her ser altså akvariet ut akkurat nå..begynner å ligne noe..
[External Image]

Kan forøvrig fortelle at dvergciklidene har hatt et kull med yngel allerede. Jeg valgte å ikke gripe inn i det hele tatt, noe som resulterte i at tetrastimen spiste opp rubbel og bit. Kanskje blir ciklidene bedre foreldre etterhvert. Det er ikke mer enn 4-5 dager siden sistemann i ynglet forsvant og jeg tror jammen meg at hunnen har lagt nye egg som hun vokter nå. Denne gangen i steinhula.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap