Preben's tråd! vil gjerne ha råd og erfaringer om scalerer.

Jeg har da to scalarer som jeg håper på er et par. Vet enda ikke hvilket kjønn.
De har vel vært oppi karet i 3-4 uker nå (8.nov). De ser ut til å ha det bra og trives svært godt.
...................................................................................
Men den 8. november så ble ene scalaren til pappa dårlig(ikke syk|hadde ingen tegn på sykdom) men den spiser ikke! den har blitt veldig tynn. Har t.o.m gitt den røde mygglarver, som den før elsket! Noen som kan hjelpe meg med noen gode råd? er åpen for alle muligheter.
......................................................................................
Pappa har også slitt med nitrit i vannet, men det ser greit ut nå etter mange ukers vannskifte hver dag. men han anskaffet en pumpe som han fikk. den sto i et vellfungerende akvarium som har vært oppe lenge. han tok å "klemte ut gørra" fra det filtret til sitt eget filter. hadde et håp om noen gode bakterier kom over til hovedakvariet da. Etter han gjorde dette har han også hatt store algeproblemer. kan det ha noe med det jeg sa over å gjøre? (klemma gørra fra et oppegående filter opp i sitt eget)
......................................................................................
Ellers med mitt akvarium har jeg ingen tegn på problemer.
Jeg har 2 scalarer, en malle og 10 rødmunnstetra.
jeg synes det er kjempeintresant med akvarium, og håper interessen gløder enda mer mer årene som går.
Tilfeldig bekjentskap
© B.Johansen
Reklame for plussmedlemskap