Ine's akvarium :3

Da har jeg fått meg mitt første lille akvarum som har stått og gått i to-tre mnd nå, hvordan nå enn det gikk til.
Det begynte som et rent plantekar, med noen enkle planter, en rot, litt steiner osv. Men etterhvert ble det jo alger, så måtte ha noe som tok seg av det, så da ble det et par flying fox. Nå skal det sies at akvariet er noe for lite for voksne flying fox, men disse er bare rundt 3cm, så holder enda en stund i mitt rundt 50 liters mini-akvarie. Syns også synd på en banjomalle på ca 6cm som har stått bortgjemt på dyrebutikken i laange tider, så tok med den også.

De var flinke og holdt det fint, men ville jo gjerne ha noen fisker jeg kunne vise fram ogå, som kunne bo permanent i karet. Da ble det et par klovnkilli hunner (var bare to damer igjen, så startet med det), et par gule eplenegler og to viftereker. Og for noen morsomme dyr sneglene og rekene er!

Så, i dag var det kommet flere klovnkillier, så tok med 8 stk hunner og 2 hanner, og har dermed en fin gruppe.

Tok også med et par amanoreker, så nå syns jeg det er ganske greit med fisk/skapninger der nedi.

Eneste som mangler er et område med fin sand til banjomallen. (Det er grus i akvariet nå pga det opprinnelig var et plantekar, men heldigvis med avrundede kanter)

Banjomallen viser seg en sjelden gang:
[External Image]

Eplesnegle på tur:
[External Image]

Viftereke:
[External Image]
[External Image]

Liten flying fox:
[External Image]

Klovnkilli hunn. Har enda ikke fått tatt bilder av hannene.
[External Image]

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap