- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Bbranns første akvarium
Bbranns første akvarium
Mitt første akvarie
får se om dette er noe for meg, og om jeg kjøper meg større senere, eller om jeg blir lei å legger det på hyllen til slutt.
Akvariet består no av en rot, et lite hulesystem som er laget ved bruk av pumpen som satt i akvariet orginalt, og diverse planter.
Akvariet inneholder:
8 kulhii åler
rundt 20 guppy unger + ca 20 til som kom i natt, men disse er da i yngel akvarie
1 Ancistrus sp.
1 L-malle.. men vet ikke helt hvilken enda, de kalte den bare golden nugget i butikken.
1 snegl, som har formert seg til et uvist antall (5+ elns)
får se om dette er noe for meg, og om jeg kjøper meg større senere, eller om jeg blir lei å legger det på hyllen til slutt.
Akvariet består no av en rot, et lite hulesystem som er laget ved bruk av pumpen som satt i akvariet orginalt, og diverse planter.
Akvariet inneholder:
8 kulhii åler
rundt 20 guppy unger + ca 20 til som kom i natt, men disse er da i yngel akvarie
1 Ancistrus sp.
1 L-malle.. men vet ikke helt hvilken enda, de kalte den bare golden nugget i butikken.
1 snegl, som har formert seg til et uvist antall (5+ elns)
Postet 14.05.10 kl 20:50
Postet 14.05.10 kl 21:01
Postet 14.05.10 kl 21:05
Postet 14.05.10 kl 21:18
Postet 14.05.10 kl 21:28
Postet 14.05.10 kl 21:38
tja.. vet ikke hva dere regner som dyr, men var dyrere en vanlig fisk :P
Kostet 350,-.
Så ikke det før jeg kom hjem, men nå som den er så liten går den fint i mitt akvarie, blir kanskje større akvarium senere, så da kjøper jeg noe som jeg kan ha den i
Men sånne forautomater, fungerer de godt? Begynner som lærling i nordsjøen etter sommeren, og da blir jeg vekke i 2 uker (så fri i 4 uker) så de må kunne leve i denne perioden :P
Kostet 350,-.
Så ikke det før jeg kom hjem, men nå som den er så liten går den fint i mitt akvarie, blir kanskje større akvarium senere, så da kjøper jeg noe som jeg kan ha den i
Men sånne forautomater, fungerer de godt? Begynner som lærling i nordsjøen etter sommeren, og da blir jeg vekke i 2 uker (så fri i 4 uker) så de må kunne leve i denne perioden :P
Postet 14.05.10 kl 21:47
Postet 14.05.10 kl 23:16
Postet 15.05.10 kl 13:17
Postet 15.05.10 kl 13:27
Postet 16.05.10 kl 00:21
Postet 16.05.10 kl 00:38
Postet 16.05.10 kl 00:59
Postet 16.05.10 kl 11:05
Postet 16.05.10 kl 13:59
fant idag 1 død guppy yngel, og 4 døde åler som hadde svømt inn i filteret mitt
Og hvordan kan man se om ancitrusen min er han eller hun?
Syn den ene ancistruen har blitt en del større rundt magen.. er det mulig at nuggeten og den vanlige ancistruen kan pare seg? Den vanlige ancistrusen har sånne følehorn på tuppen av nesen nå ihvertfall.
Vannet mitt er også veldig gult, hva ken jeg gjøre for å få dette rent igjen?
har byttet ca 25L vann nå og det ble en del bedre.. men vil ikke at det skal bli sånn igjen. Skal sies det luktet råttent av det vannet :S
Og hvordan kan man se om ancitrusen min er han eller hun?
Syn den ene ancistruen har blitt en del større rundt magen.. er det mulig at nuggeten og den vanlige ancistruen kan pare seg? Den vanlige ancistrusen har sånne følehorn på tuppen av nesen nå ihvertfall.
Vannet mitt er også veldig gult, hva ken jeg gjøre for å få dette rent igjen?
har byttet ca 25L vann nå og det ble en del bedre.. men vil ikke at det skal bli sånn igjen. Skal sies det luktet råttent av det vannet :S
Postet 18.05.10 kl 19:08
Postet 18.05.10 kl 19:18
Postet 18.05.10 kl 19:25
bartene er helt forran.. og de er ikke y formet.. antar det er jente da.
Er den gravid tro? er blitt en del større rundt magen en det den var før.
Min søster sine guppy hunner spyr jo ut guppy unger.. men jeg vil ikke ha de, og hun har for lite akvarium til de, er det mulig å selge de da? :P
Hvor mye er det eventuelt mulig å få for 30-40 guppy yngel? Tenker ikke på å tjene noe serlig, men hvilken pris jeg eventuelt skal selge de for... om jeg ikke gir de vekk da..
Er den gravid tro? er blitt en del større rundt magen en det den var før.
Min søster sine guppy hunner spyr jo ut guppy unger.. men jeg vil ikke ha de, og hun har for lite akvarium til de, er det mulig å selge de da? :P
Hvor mye er det eventuelt mulig å få for 30-40 guppy yngel? Tenker ikke på å tjene noe serlig, men hvilken pris jeg eventuelt skal selge de for... om jeg ikke gir de vekk da..
Postet 18.05.10 kl 20:10
Endret: 18.05.10 kl 20:13
Jeg selv fikk et yngelkull på guppy 26 jan. antallet var på 42. med noen frafall.
Jeg fikk ikke solgt noen men 1 byttet jeg mot 5 ancistruser.
Så leverte jeg 10 til butikken som ikke klarte seg i karet dem kom i siden dem kom dit fortidlig denm var da ca 5 uker gamle.
Så da fikk jeg heller ta vare på dem her en stund til tenkte jeg, så nå på lørdag tok jeg med 6stk nye til butikken min. Han som har med innbytte på butikke jobbet ikke den dagen så jeg fikk ikke noe i bytte for dem.
Sitter igjen med 7 stkker selv. 4 gutter og 3 jenter.
hun ene er fra ei frøken som døde før jul.
Resten er fra siste kullet som var på 42 opprinnelig
Jeg fikk ikke solgt noen men 1 byttet jeg mot 5 ancistruser.
Så leverte jeg 10 til butikken som ikke klarte seg i karet dem kom i siden dem kom dit fortidlig denm var da ca 5 uker gamle.
Så da fikk jeg heller ta vare på dem her en stund til tenkte jeg, så nå på lørdag tok jeg med 6stk nye til butikken min. Han som har med innbytte på butikke jobbet ikke den dagen så jeg fikk ikke noe i bytte for dem.
Sitter igjen med 7 stkker selv. 4 gutter og 3 jenter.
hun ene er fra ei frøken som døde før jul.
Resten er fra siste kullet som var på 42 opprinnelig
Postet 18.05.10 kl 20:51