- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Akvariegalskap, til samboers fortvilelse..
Akvariegalskap, til samboers fortvilelse..
Litt om meg selv først, er en 32 år gammel kar fra Svolvær.
Fikk vårt første akvarium i julegava da min samboer gikk gravid, dette var ett 6 kantet på 70 liter. Her ble det gjort alle de nybegynnerfeilene som kan tenkes, hadde fisk i etter bare noen dager (selvfølgelig sa butikken at dette skulle gå bra). I dette karret var det masse masse forskjellige fisk i, og etterhvert ble det overbefolket da det hele tiden kom inn noen nye beboere. Fikk etterhvert lest meg litt opp på de forskjellige fiskeslagene og kvittet meg med det som var for mye. Dette står nå i stuen som ett selskapsakvarie.
Nå i vår kjøpte jeg en 170 liter panorama som jeg skulle ha noen små malawi i, der går det nå 6 små malawi, l187a, noen ancistrus sp oppdrettsvariant og noen l-200.
Dette karret står også i stuen.
Etter dette kjøpte jeg på impuls ett 30 liters kar på dyrebutikken, dette skulle brukes til yngel.
Etterhvert tenkte vi å pusse opp kjellerstuen, og da tenkte hjeg med engang at her kunne jeg få inn flere akvarier, og jeg dro til Sortland for å kjøpe 2 stk 60 litere der. Fikk kjøpt dem og stakk innom den lokale dyrebutikken der og fikk kjøpt ett 85 liters Akvastabil Effectline på 70%, det var så billig at jeg kunne ikke la det stå igjen, hehe.
Det endte opp med at jeg fikk lov til å sette opp den ene 60 literen og 85 literen. Nå sier samboeren at hvis det kommer opp flere akvarier så kan jeg bare flytte sammens med dem, hehe.
I dette øyeblikk holder ancistrus hannen min og passer på masse yngel i 60 literen.
Fikk vårt første akvarium i julegava da min samboer gikk gravid, dette var ett 6 kantet på 70 liter. Her ble det gjort alle de nybegynnerfeilene som kan tenkes, hadde fisk i etter bare noen dager (selvfølgelig sa butikken at dette skulle gå bra). I dette karret var det masse masse forskjellige fisk i, og etterhvert ble det overbefolket da det hele tiden kom inn noen nye beboere. Fikk etterhvert lest meg litt opp på de forskjellige fiskeslagene og kvittet meg med det som var for mye. Dette står nå i stuen som ett selskapsakvarie.
Nå i vår kjøpte jeg en 170 liter panorama som jeg skulle ha noen små malawi i, der går det nå 6 små malawi, l187a, noen ancistrus sp oppdrettsvariant og noen l-200.
Dette karret står også i stuen.
Etter dette kjøpte jeg på impuls ett 30 liters kar på dyrebutikken, dette skulle brukes til yngel.
Etterhvert tenkte vi å pusse opp kjellerstuen, og da tenkte hjeg med engang at her kunne jeg få inn flere akvarier, og jeg dro til Sortland for å kjøpe 2 stk 60 litere der. Fikk kjøpt dem og stakk innom den lokale dyrebutikken der og fikk kjøpt ett 85 liters Akvastabil Effectline på 70%, det var så billig at jeg kunne ikke la det stå igjen, hehe.
Det endte opp med at jeg fikk lov til å sette opp den ene 60 literen og 85 literen. Nå sier samboeren at hvis det kommer opp flere akvarier så kan jeg bare flytte sammens med dem, hehe.
I dette øyeblikk holder ancistrus hannen min og passer på masse yngel i 60 literen.
Postet 14.09.10 kl 19:24
Postet 15.09.10 kl 07:48
Postet 15.09.10 kl 11:43
Postet 15.09.10 kl 14:31
har det litt på samme måte:p jeg bare MÅ ha flere liter:p seksjonen har blitt tatt bort, det samme med bokhyllene:p 5 karr har overtatt plassen, og nr 6 er på vei. Og samboærn frykter nå for at sofaen og tvn går føyken....(egentlig ikke meg imot da men) Og da går visst han oxo sier han:p makan til lite forståelse altså:p
Postet 15.09.10 kl 20:53
Postet 16.09.10 kl 07:26
Postet 16.09.10 kl 14:52
Postet 16.09.10 kl 14:56
Postet 16.09.10 kl 19:59
Postet 16.09.10 kl 22:01
Postet 17.09.10 kl 20:32
Postet 19.09.10 kl 16:24
Postet 22.09.10 kl 19:32
Postet 22.09.10 kl 19:36
Endret: 22.09.10 kl 19:36
Postet 22.09.10 kl 20:19
VBJa, det er kjempeartig. Vi får se hvordan Pallettciklide er som foreldre, går endel ancistrus sammens der og de kan vel fort finne spis det de kommer over. Hvet noen hvor lenge den blomsten på planten vil vare?
Planten din er ikke en akvarieplante. Er en vanlig potteplante som selges på alle blomsterbutikker. Fredslilje heter den.
Den trenger å ha bladene over vann eller så vil den begynne å råtne.
Postet 22.09.10 kl 21:02
Postet 22.09.10 kl 21:48
Postet 22.09.10 kl 22:14
Postet 26.09.10 kl 16:53
Da har jeg begynt å lage en reol til tre av akvariene våre, der skal 2 60 litere stå og den 85 literen.Dette er kun for å snike inn det siste akvariet som ikke er i bruk.
Det holder jeg på å lage bakgrunn og pumpeanordning slik at dette er på plass når reolen er ferdig. Den bygges i 1,5x2" treverk, og jeg skal ha en eller annen form for plate i hver "etasje".
Reolen skal males svart.
Det holder jeg på å lage bakgrunn og pumpeanordning slik at dette er på plass når reolen er ferdig. Den bygges i 1,5x2" treverk, og jeg skal ha en eller annen form for plate i hver "etasje".
Reolen skal males svart.
Postet 28.09.10 kl 18:48