Martines akvariet(r)

På torsdag fikk jeg satt opp mitt Guppykar. Det er et 60l akvariet som har stått i ca 5år uten vann. Fylte karet med vann igår for å sjekke om det lakk. Har ikke vist seg enda Fikk vasket ned akvariet og og fylt både grus og vann i, etter en tur på shopping av varmekolbe og filterpumpe. En EHEIM pickup. Dessverre tar bare akkurat 60l og vet at man egentlig skal kjøpe en pumpe med litt større kapasitet. Men det var den eneste de hadde=/
Jeg var dum nok til å kaste filteret til den gamle pumpa sånn at jeg ikke fikk kickstartet akvariet med det. Men dro til Zoo1 i Asker hvor jeg fikk endel filtergugge
Så da ble det innkjøp av 6guppyer og 4planter jeg ikke husker navnet på:P

Da jeg kom hjem fra shopping i Asker hadde kampfisken min Pelle fått et merkverdig hvitt sår på den ene siden rett ved munnen. Han ligger mye på bunnen, men det har han gjort den siste uken siden han har blitt angrepet av kattene=/ Stakkars liten
Vi fikk noe flytende som jeg ikke fikk navnet på fra dyrebutikken for å ha i 17l som Pelle svømmer i alene. Ser på lille fisken min hele tiden.

Guppykaret går sånn passe. Fiskene ser ut til å ha det bra, men det var for lav GH og pH så har puttet i GH-salt og pH/KH+ fra Noraq så vi for følge med og ta flere vannprøver. Har foreløpig bare strips, men er ikke så altfor lenge til jul (a)

Igår tok jeg ny test som fortsatt viste for lave verdier og puttet GH og pH salt i vannet på kvelden. Idag morges var vannverdiene helt knall ifølge stripsen som er veldig unøyaktig=P

Bilder av akvariet(r) kommer når jeg finner kabelen til kamera:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap