Galedali`s våte verden

Jeg vil i min personlige tråd fortelle litt om mine akvarier. akkurat nå er det relativt mange akvarier rundt omkring i vårt hus.

I hallen : 100 liter langt og relativt lavt kar med L- maller og ett Løvehodeciklide par.
I trappegang 1 x 29 liter med killi og 1 x 20 liter med Sakurareker
I Stua I: 1 x 180 liter Rio med malawi oppsett ca 15 malawi, Golden, Hongi og Maingano
I Stua II : 6 kantet 60 Liter karr med Dronningrasbora og Ancistrius og L-144 Yngel
I kjeller stue: 3 Reoler med følgende oppsett

Reol I : 5 x 104 liter
kar nederst venster: Endlers Guppy( veldig mange og ungfisk av Ancistrius samt overgrodd med valisneria og javabregner
kar midt venstre, 60 liter med Platy og div små L- Maller for oppforing, L-059, l-066.
Kar topp venstre: Reker! Neocaridinia Sp Green( giftgrønne ) Og ett par med Klovnekillier Disse er etter eget oppdrett og skal flyttes. Disse er enn så lenge så små at de ikke plager rekene men det vil de gjøre ganske snart Det er i tilleg noen små L-maller i dette karet bla L-204 og LDA 52 men disse er unge enda og ikke klar for større oppgaver enda.
kar øverst til Høyre har jeg Leksgruppe med albino ancistrius ( 4 stk) og ett par med L-219 mener jeg det er, samt masse yngel etter Apistogramma cacatoides og endel yngel fra Palettciklideparet mitt. Disse skal flyttes/selges/ om ikke lenge.
Kar høyre midt: her er det BARE scalareyngel og det er mange av de Jeg har hatt mange scalare oppdrett før og nå prøver jeg en ny vri, foreldrene ble tatt utav karet etter at de ble frittsvømmende, dette paret har vært flinke til å legge egge men mange av ynglene har de spist og det irriterer meg , denne gangen så satte jeg de ett nesten gjengroddkar med masse alger og infusorier i slik at jeg kan få smått nok for til yngelen fra dag 1! vet ikke hvordan det vil gå men enn så lenge er det vekst og minimalt med frafall på yngel. yngelen har nå hvert alene i 2 uker og de vokser.
Kar høyre nederst:Sverddrager og Ancistriuser, ca 15 ancistrius ifra 4 til 7 cm og minst 50 sverddragere bor her. Dette karet skal det selges mye fra til storauksjonen på OAK.

Reol 2 : 2 x 128 og 54 Liter(nederest hylle) i svart Porsa

Denne reolen er som reol 3 ny i mitt eie, jeg har hatt den i drift ca 4 uker og har ikke så mye spennede i denne enda, nederst er det en liten 54 liter med Endel Corydoras av typen mikroskopske men voksne, jeg husker ikke CW nummer på de nå men skal ta det opp senere . samt at det går div tetraarter fra oppdrett jeg har hatt av dette før og som er 1 og 2 stk av ca 5 arter hvis jeg ikke husker feil men det er ungfisk som ikke har blitt oppdaget i de karene de har gått i tidliger, jeg betrakter ofte dette akvariet som oppsamlingsakvariumet
Kar i midten 128 helglass med 2 stk unge diskuser ( red melon og Blue diamond ca 9 cm ) scalareparet( naturfarget) ca 12 cm. Og ca 30 rødmunnstetraer.
Kar på toppen 128 Liter: Reker! dette er Neocaridiana sp dessverre er dette litt utvannede farger i disse rekene da de har blitt blandet med forskjellige innkjøp. Men det er sikkert 200 reker i dette karet. Ellers så går det et par med Mikropoecilia Picta i dette karet, blir spennede å se hvordan de trives.

Reol 3 4 x 96 liter 2x54 liter i bunnen

Neders venstre 54 liter, Black Bee reker og Utstilings guppy Type bunt Undersverd, dette paret har vært effektive så det begynner nå å bli mange som er klare for å forlatte denne heimen
Venster midten : Poecilia Salvatoris ca 10 stk voksne individer som ikke har vært hos meg i mer en 2 uker, det er fra 2 forskjellige oppdrett så jeg har tro på denne gjengen, flotte levendefødere .

Øverst venstre: ett palettciklidepar! jevnt og trutt med oppdrett fra disse 2

Øverst høyre: 10 stk røde kurvciklider, disse ble kjøpt som ungfisk ifra minst 2 forskjellige oppdrett og det er nå i ukene fremover det blir spennede å følge disse parvelgelser. det går og ett par voksne Ancistriuser i dette karet( foreldre til sikkert 500 små
Midt høyre ca 10 stk L-059 og reker, mine L-059 er iferd med å bli kjønnsmodne og er mitt store prosjekt denne vinteren for å få i lek. går en masse knallrøde Sakurareker i dette og.

nederst høyre 54 liter: Her er det ca 15 små levendefødere( husker ikke navnet på de nå samt sunset shrimps type dyp orange, disse har vannvittig flott farge men er IKKE enklest å få til å trives å yngle ihvertfall ikke hos meg.


Ja dette var litt av min våte verden, kan og tilføye at jeg har 5 kar til ståendes som ikke er satt i gang enda da plass er ett problem og Skal få lastet opp noen bilder litt senere idag.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap