Min lille boble verden :)

kanskje på tide å få seg sin egen blogg/tråd på mine akvarier.

startet vel som folk flest med en slørehale som så ganske så "normal" ut som det går an å få dem i en 80l ca. kjøpte det brukt av ei som jobbet i dyrebutikken i nærheten her. Nemo som da fisken heter svømmer nå på Otta i dyrebutikken til mamma (ho har alltid hatt skikkelig sans for den tjukke fisken)

ved påske tiden i 2010 så fikk jeg av min herlige kjæreste et 125l Juwel Rio kar med fisk i. det var med:
1x scalare. (Pterophyllum scalare)
42+ diverse tetraer.
20+ guppyer.
1x litt større gibbiceps.

kom hjem, satte opp karet igjen å la merke til det at scalaren (som var en 4-6år) ikke helt likte flyttingen. kjøpte en scalare til av samme slaget etter at jeg hadde flyttet meste parten av tetrane. det tok dessverre ikke lange tiden før den eldste scalaren tok kvelden.
gikk ei liten stund, så fant kjæresten ut at han hadde lyst på sølvhai. kjøpte 2 stk å puttet oppe i Juwelen, uken etterpå så fant han ut at nei, nå blei Juwelen for liten.

juni sommeren 2010 så var jeg borte i ei uke, å da hadde nok en gang min kjære dratt ut for å handle på egen hånd. jeg kom hjem seint en kveld, kom inn i stua, å der står det dråge av et kar. en 200l. fikk satt det opp i løpet av natta. (hadde ikke tid til å vente til dagen etterpå) hehe. det fulgte med pumper å varmekolbe (ikke av nyeste sorten, men alt funker) hadde oppe i svart aquastabil sand (noe jeg angrer på den dag i dag) lot karet stå noen uker, med filter guffe fra de andre pumpene å diverse. det blei denne fiske suppa;
2x sølvhaier
5x ac.sp.
og tilslutt 2x praktbotiar.

men det sluttet ikke der! tvert imot! i august fikk jeg tak i en 430l... da var brått ikke
200l å 125l så veldig store. tvert imot, synes dem er bitte små!!

i 430l så fulgte det med pumper, varmekolbe og masse diverse. pluss 15-20 malawier. (heldigvis så holder huseieren våres på med malawier) phuu.. så han overtok alle malawiene pluss en litt større pleco
i 430 literen, så flyttet det inn;
4stk sølvhai (kjøpte to til)
1stk gibbiceps.
2stk L168


men nå i oktober så har flyttet inn én ny fisk å to reker.
elefantfisk (som hopper ut av posen og ned på gulvet fra 430 literen)
pluss 2 stk amano reker som er i 200 literen
blir vel kjøpt noe guppy mix ifra butikken til mamma den neste måneden






hehe velkommen til akvarieverden selv om du nå egentlig startet for en stund siden! kunne ønske jeg kunne hatt så store har! hehe, mitt største er 110 liter. men det holder foreløpig når jeg nå har 3 kar, og bor hjemme. da må alt være på soverommet:P

lykke til videre med karene dine
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap