Charlotte`s våte tråd.

Inaktiv bruker
Vell.....da var det på tide at jeg lagde en personlig tråd.

Alt begynte med en liten bolle med to gullfisker og en kampfisk. Jeg synes det var dyreplageri å ha de i en så liten bolle så jeg bestemte meg for å få et lite akvarie.

Jeg søkte litt på finn.no og litt her på AF, jeg fant et fint akvarie et på finn.no Men det viste seg å være alt for langt unna der hvor jeg bor....Den samme dagen dro jeg innom dyebutikken og jeg kunne ikke la være å se på et hjøre akvarie på 48 L + grei pris, så jeg endte med å kjøpe det akvarie. Jeg kjøpte en rund grus om heter Engelsk Sjøsten og noen fine planter.

Jeg gjorde den største feilen en nybegynner kan gjøre, jeg venta kun to dager for jeg slapp oppi gullfiskene og kampfisken og de andre fiskene jeg kjøpte. Men heldigvis døde ingen fisker.

Kampfisken min het Elvis og han slåss ( Bildet) med alle de andre fiske vennene sine så jeg måtte selge han " Snufs"

Liste over fisker i akvariet mitt nå:

2 Stk Gullfisk.
8 Stk Guppy
2 Stk Pansermalle
2 Stk Sugemalle
2 Stk Mikke Mus Platy.
3 Stk guppy yngel.


Prøver å laste over bilder men det virker ikke?
Legger ut bilder i neste innlegg!
Inaktiv bruker
Må ta bilder i neste inlegg!
Inaktiv bruker
Fler bilder!

1 Bilde: Gullfiskbollen min Ca 4 L
2 Bilde: Også gullfisk bollen min.
3 Bilde: Gammelt oppsett av akvariet.



Gullfisk bollen knuste for kanskje et halvt år siden.

Ps. Beklager skurrete/ Dårlige bilder.
Inaktiv bruker
Fler bilder:

1 Akvariet( Gammelt oppsett)
2 : Elvis( Kampfisk ) drepte guppy.
Inaktiv bruker
Kom gjerne med kommentarer.
Inaktiv bruker
I dag vasket jeg hele akvariet.

En av mikke mus platyne mine har en bulk eller sopp oppå ryggen? Noen som har noen ider hva det kan være?
Pene kampfisker du har!
Inaktiv bruker
Tusen takk, Akkuratt den er er solgt " snuft"..

Inaktiv bruker
Hei..
Inaktiv bruker
Guppy ungene vokser i rasende fart, To har blitt litt grønne på halen med en prikk , og den andre litt rød/ rosa.


Jeg er litt nervøs for en annen guppy hunn ser helt sprekk full ut av yngel, Men glupende appetitt. Jeg har snakket med dyrebutikken der hvor jeg bor, og de vil gjerne kjøpe guppy unger av meg. Og hun som eier butikken ( Nevner ingen navn) Har selv et akvarie og ønsker seg guppy, dere lurer sikkert på hvorfor hun bare ikke kjøper av selve butikken men hun sa at det ikke var den beste kvaliteten og hun ønsket å kjøpe via oppdrett

Når det gjelder corydorasene ser ut til å være i lek, Vi får se om det blir noen søte små fordi, jeg har jo to alltid sultene gullfisker som er på jakt etter mat : )

Jeg har en veldig slapp elderns( hann) guppy, han bare henger øverst på akvariet med halen nedover. I går var han helt spinn vill, han svømte opp og ned langs glasset og han har ikke serlig appetitt......HMM..håper ikke han stryker ned, hater når en fisk dør- . -


Inaktiv bruker
Natta, Legger meg litt tilig i dag jeg....
Inaktiv bruker
I dag så døde den ene eldern......synn...Han lå død inni slotte/ borgen.

Er det ingen som har lyst å lese?
Bare skriv....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap