Meg og mine fisk og reker

morn du nå har jeg nettop startet opp mitt andre akvarium hvor jeg skal ha reker.
jeg har allerede et 110 liters kar med fisk, men jeg fikk veldig lyst på reker så nå får jeg meg det. skal innom akvariereker.no snart for reker og mer. legger med noen bilder av rekekaret og pinnedyrene mine.
Jeg tar så klart imot tips med glede så klart.
Inaktiv bruker
Hei!

Hva slags reker skal du ha?
jeg tenkte jeg skulle ha noen red bee eller black bee reker sammen med klovnekilli.
eller helt vanlige kirsebærreker.
Hei

Jeg håper det vil gå bra men yngelene dine. Hyggelig at du skreiv på siden min.
Tenkte at jeg får skrive noen ord der også.
Gleder meg til og følge utviklingen din.
joda det går bare bra med de fire jeg reddet har nesten doblet seg i størrelse allerede håper bare at de får litt forskjellige farger
nå har alt i lille akvariet mitt gått rett til h....te så begge reke mine døde.
men nå har jeg bestemt meg for å gi bort pinnedyrene mine.
nå har jeg vært innom tam på alnabru og byttet bort mine pinnedyr. så jeg fikk et avslag på klovnekilli til kun 150 kr for 5 er ikke det kjempebillig så vet ikke jeg. kjøpte også to flekket pansermalle for 39 pr stykk. savner ikke akkurat pinnedyrene så veldig og spesielt ikke når jeg fikk så sykt bra tilbud på killiene. så nå er jeg glad.
Jippi nå er jeg ikke lenger en nybegyner men en vaskeekte akvarist med et kraftig tilfelle av akvariesyken.som dere ser nedenfor er jeg nå medlem av oslo akvarieklubb og idag setter jeg killiene mine i et 19 liters artsakvarium gleder meg
nå har jeg vært på buddy på strømmen og tatt noen vanntester for lillekaret, men phen var liksom på 9 så da måtte jeg nok utsette det mer så jeg kjøpte med meg en ph tester fra sera og den viste meg ph på 6.5 i begge akvarier og i springvann det er jo perfekt,men hva har da skjedd med testene i butikken? Sykt rart ikke sant.
vel vel skal nok ta vanntster annen hver dag sånn at jeg ihvertfall er klar for auksjonen i oslo 2. desember.
ph i begge karene er fortsatt på 6.5 på min sera test lurer litt på om denne er til å stole på eller ikke skal spørre i forumet om det men du kan jo også svare her
da er killiene flyttet til 20 literen ser ut som om de koser seg
Jippi jeg har vunnet +medlemskap fordi jeg stemte på favoritt bildet mitt i fotokonkuransen og vant jippi.
har kjøpt meg 5 vf pygmepansermaller fra tam alna en døde første natt men kansje ikke så rart. de skal gå i 110 literen.
Alle ynglene er nå bortevekk, men det er egentlig helt greit fordi jeg skal ha en total utskiftning av fisk.
Da har jeg bestemt meg skal skifte ut masse fisk og lage en Rio Iriri Sør Amerika biotop med 20-30 neontetra 10 corydoras Paleatus 1 l-235 og offcourse Ancistrus. Åssen høres dette ut?
Akvariet rusler og går fortsatt. Etter en uke på hytta har det kun vært et tilfelle av død det var en indisk glassmale som hadde fått en 90 graders sving på seg så den fikk ikke bevegd seg ordentlig lurer litt på hva som kan ha skjedd. Ellers går alt kjempebra. Gleder meg til storauksjon i oslo alle bør komme.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap