Anhi og litersyken :)

Ja, da er det på tide å opprette en personlig tråd

Jeg er en jente/dame på 22 år som er den lykkelige eier av en 20l hvor det nå går 3 guppyjenter. Er ikke innredet med så mye annet enn en plante, og en planteball i plastikk hvor yngen kan gjemme seg inni.
Jeg har også en 18l med en kampfisk - Mr. X. kjempeflott vanlig kampfisk
160l - 5 odessabarber
2 sommerfuglciklider golden
4 ancistrus sp. oppdrettsvariant
2 gullfisk
3 scalarer
10 neontetra
2 rosetetra
1 kinesisk algespiser

Karet er fylt med finkornet rådasand, og drives av en am-top utvendig filter. den er altfor dårlig så den skal skiftes ut... Har stått og gått i et år nå

Det litt overbefolka, men fiskene vokser, er fine i fargene og er livlige. Så det ser ut til at det går bra! litersyken har tatt meg fullstendig! jeg skal til våren kjøpe meg et større akvarium som skal felles inn i en vegg! håper hvertfall på å få det til Da blir 160l gjort om til artskar for sommerfuglciklider siden jeg har fallt fullstendig for dem

bildene er dårlige, jeg vet!! men er tatt med mobilen for det var bare den jeg hadde for hånd! skal få lada opp speilrefleksen skal også gjøre om litt oppi der.. det er ikke noe flott som det er nå.. har lyst på 3Dbakgrunn

Dagens historie herfra..
nå for tiden kjører jeg varmekuren pga hvitprikk. det var nok det til slutt likevel!
gullfiskene flytta i egen stamp på badet (jeg var nødt, den ene var så slapp).. og idag så jeg til min store forskrekkelse at den ene var borte!! min eldste, mitt lille hjertebarn Pei Pei!! jeg lette meg forderva, fant henne ikke... tok Pipi fra stampen og over i karret og begynte å lete... etter en halvtime fikk jeg flytta frem maskina, og der l¨en rimelig inntørka PeiPei.. ble skikkelig lei meg.. ligget der i sikkert 3 kvarter- time.. bestemte meg for å gjøre henne fri for støv og prøve likevel.. masserte med myk vannstråle... fisken fikk litt rykninger, gjellene begynte å gå.. fikk sjokk, men tenkte det sikkert var spasmer... tappa litt vann i vasken, masserte buken og gjellene med myk vannstråle, fisken begynte å røre på finnene... "dette er jo vilt" tenkte jeg.. fortsatte livredningen i et kvarter, og fisken viste KLARE livstegn ved å svømme rett og titte rundt.. "JÆLP! JAA!! JØSS!!" kom det fra meg da.. fylte fort vannskiftebøtta mi med vann og grus, satte i ei lite pumpe og putta fisken oppi.. nå har det gått 3 timer, og hun svømmer litt susa rundt, men kommer sakte men sikkert til hektene.. håper jo hun overlever da.. hoppa mest sannsynlig ut under lek med hannen PiPi som nå stresser rundt.. håper ikke det går for mange dager før jeg kan flytte PeiPei tilbake forutsatt at hun overlever

så fra idag av blir hun Superwoman Pei Pei! hvis hun klarer seg..
Plussmedlem
Jøss, du har gjenopplivet en gullfisk! Gratulerer!

Trodde ikke det var mulig på noen måte etter så lang tid, men det er det altså. Håper den blir helt bra igjen, og får leve et godt liv videre!
ja jeg fatter det ikke selv en gang... nå suser den rundt i karet sammen med de andre igjen, for den ble såpass pigg ser ut til å gå veldig bra! er fortsatt i et aldri så lite sjokk da!
ser litt mørkt ut dette... men får håpe på det beste da...
PeiPei har overlevd natta, men det ser ut til at det ikke går likevel stakkar fisken... men synes jeg skal ha for forsøket! fikk liv i fisken etter sikkert 3 kvarter på gulvet!! og hun levde godt i gårkveld : spiste, bæsja, svømte
kullfilter satt inn! medisinen skal fjernes før jeg prøver ny behandling!! blæh.. hater hvitprikk :/ heldigvis bare en odessabarbe og gullfisk som har det da.. kun gullfisken som klør..
Omrokkering... konvertere?
da var lille vakre fisken begravd jaja.. jeg forsøkte.. men det ble nok for tøft..

har nå foretatt et vannbytte, ca 30 % , omrokkert, og satt på ny bakgrunn! synes selv det ble mye bedre Fiskene er i ekstase, og undersøker ALT! opp og i mente :P morsomt! skal ta bilder og legge inn når jeg får ladda opp kameraet bildene blir så dårlige med mobilen :O

ellers spekulerer jeg på å selge alt av innventar og fisk, og konvertere til saltvann.. har fundert i et halvt år, lest, snakket med saltvannsentusiaster og blir bare mer og mer fristet!!

men da lurer jeg på.. hvor mye kan jeg ta for alt sammen? hm..
Noen pris-kyndige?
Jeg vurderer å selge alt som finnes i akvariet mitt, og konvertere til saltvann... dvs, jeg vurderer det STERKT!

Hvor mye kan jeg selge dette for?

10 neontetra som er fullvoksne, ca ett år veldig fine og flotte i str og farge
5 odessabarber. hannene er sterke i fargene og i fin form.
3 scalarer ( 1 av dem er marmorscalare)
2 rosetetra - voksne
4 ancistrus sp. oppdrettsvariant hvorav en av hunnene er ca 14 cm og ca 4 år, to hanner på 1 år og 1/2 år, + en hunn til på 1 1/2.

AM-TOP extern filter 600l/h - 1 år. aldri lekket eller fusket.

Planter:
jeg har 4 forskjellige planter som har spredt seg i akvariet som er flotte.. men jeg har ikke peiling på hva de heter :O gjerne se på bilder av akvariet mitt og si noe om hvilke planter dere ser :P skal legge ut bilder etterpå.. må bare hente kamera..

+ slottet da.. det kosta 800 nytt og er ca 1 år.
beklager nok en gang kvaliteten på bildene! et digitalkamera er virkelig ikke nok til å fotografere sette vakre motivet! har en speilreflex, men den finner jeg ikke ladderen til.. må nok sjekke litt mer!
ingen? neinei, jeg får vel bare sette pris da

jaja.. da holder jeg på å planlegge et saltvannsakvarie! dette blir spennende

Jeg trenger:

Et testkit - skal kjøpe en koffert med alle vanntestene i!
Skummer
Sump
Sirkulasjonspumper
Levende stein

om dere vet av noen bra nettbutikker med snille priser, si gjerne ifra ser også etter brukt...

ja, det er mye action her inne gitt... :P litt kjedelig at det ikke virker som noen leser tråen, men jeg får bare fortsette å mase
En personlig tråd er ikke rette plassen å spørre om konkrete ting. Les litt i forumet "Om Akvaforum" så kanskje du skjønner. Lag heller en tråd i det forumet spørsmålet hører hjemme
visste ikke heelt hvor det skulle postes :P
da var nedleggingsprosessen av ferskvannskaret igang... mange fisker er borte, og det er slottet også.. de eneste som skal få bli er ciklidene, de skal få seg et nytt kar og jeg skal starte oppdrett prøve så godt jeg bare kan hvertfall! det ble hvertfall fryktelig tomt oppi karet nå :O to sommerfuglciklider, 4 ansictrus sp. oppdr.v., 1 scalare, 1 kinesisk alg.s., 2 rosetetra, 5 odessabarber.

dette blir spennende har kjøpt to sirkulasjonspumper nå! da gjenstår utvendig skummer, testkit og diverse midler til vannet, så skal jeg sette det igang så blir det vel påfylling med ls etter hvert da, som blir den største kostnaden :O
Wow.. snart tomt!
i morgen bli det mest sannsynlig tomt for fisker og alskens planter og slikt! hadde ikke trodd det skulle gå unna så sykt fort fryktelig vemodig da..
men blir gøy å sette til live saltvannsdrømmen
Dette er såå spennende!! Nå er både skummer og sirkulasjonspumper på vei tjohei! ska gå til innkjøp av ls etter hvert... først salt og diverse for å sette igang vannet! idag blir det sannsynligvis tomt også jøje meg.. dette har gått fort.. skal legge ut bilder etter hvert som ting skjer blir spennende å følge opp dette!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap