- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mitt malawi kar / saltvannskar
Mitt malawi kar / saltvannskar
Hei, da har eg fått sotte opp karet eg lagde som det skal gå malawi i, skal ha eit par malawi til, men slik ser det vertfall ut nå. 190l
Har også ein 70 liter stående som skal vere saltvannskar som eg har bestillt lys/skummer/sirkulasjon/sand/salt til som kommer til uka, da eg har fått på plass levendestein kommer det også bilde av det.
Har også ein 70 liter stående som skal vere saltvannskar som eg har bestillt lys/skummer/sirkulasjon/sand/salt til som kommer til uka, da eg har fått på plass levendestein kommer det også bilde av det.
Postet 19.12.10 kl 11:37
Endret: 19.12.10 kl 11:37
Postet 19.12.10 kl 11:41
Takk, malawiene som går der nå er vertfall følgende
5stk Labidochromis caeruleus (Golden)
3stk Iodotropheus sprengerae (Rusty cichlid)
1stk Cyrtocara moori (Blå delfinciclide)
Vet delfinchicliden blir litt stor men vanskeli og la vær og ha den=)
har tenkt og ha 5 av hver type så når all fisk er komt på plass vil eg ha følgende:
5stk Iodotropheus sprengerae (Rusty cichlid)
5stk Cyrtocara moori (Blå delfinciclide)
5stk Metriaclima esterae (rød zebra)
Vil bli eit fæla liv der da men ser for meg at det kan bli bra:p litt overstocked men satser på det vil bli bra.
Ellers har eg ein sirkulasjonspumpe oppi der som er bra kraftig,
Tunze - Nanostream 6025 2500 l/t.
men ser ut til at malawiene liker det, dem er vertfall ute i det åpne og svømmer flittigt omkring, før eg fekk den på plass daffet dem bare rundt innimulla steinene og slikt og var ikke like aktive.
3stk Iodotropheus sprengerae (Rusty cichlid)
1stk Cyrtocara moori (Blå delfinciclide)
Vet delfinchicliden blir litt stor men vanskeli og la vær og ha den=)
har tenkt og ha 5 av hver type så når all fisk er komt på plass vil eg ha følgende:
5stk Iodotropheus sprengerae (Rusty cichlid)
5stk Cyrtocara moori (Blå delfinciclide)
5stk Metriaclima esterae (rød zebra)
Vil bli eit fæla liv der da men ser for meg at det kan bli bra:p litt overstocked men satser på det vil bli bra.
Ellers har eg ein sirkulasjonspumpe oppi der som er bra kraftig,
Tunze - Nanostream 6025 2500 l/t.
men ser ut til at malawiene liker det, dem er vertfall ute i det åpne og svømmer flittigt omkring, før eg fekk den på plass daffet dem bare rundt innimulla steinene og slikt og var ikke like aktive.
Postet 19.12.10 kl 11:56
Endret: 19.12.10 kl 11:57
Postet 19.12.10 kl 15:38
Nå får eg ikke til og endre topic på denne tråd og sia eg ikke kan lage ny tråd her etter va eg har skjønt får eg bare forsette i denne.
Eg fant ut eg bare skal kjøre eit saltvannskar istedefor, så da ble dette saltvann istedefor og malawiene gidde eg bort.
og karet er visst 154liter, eg som tenkte feil, det er 40 høyt ikke 50. 70x55x40
har gått litt over 1 uke nå som saltvannskar.
Har foreløbi 13kg med levendestein og det blir nokk litt til etterhvert, litt usikker på om eg skal ha fish only with live rock eller om eg skal ha noen koraller også.
Skummeren er ein Tunze doc 9002, lyset er eit Aqua Medic 150w med 16000kelvin, sirkulasjonspumpe Tunze nanostream 6025 på 2500l/t + ein Koralia Nano 900l/t.
2 fisk flyttet in idag, dem er hardføre og fine pluss hjelper godt til med innkjøringa, (ocellaris tank bred) ser ut som dem trives vertfall.
har fått endel alge nå på denne uka som har gått men satser på det gir seg litt etterhvert, og når eg får litt diverse eremitter og reker og slikt som spiser alger så hjelper det. har sett 2 krabber også som fulgte med lv steinen som har vert ute om natta og spist litt alge.
Eg fant ut eg bare skal kjøre eit saltvannskar istedefor, så da ble dette saltvann istedefor og malawiene gidde eg bort.
og karet er visst 154liter, eg som tenkte feil, det er 40 høyt ikke 50. 70x55x40
har gått litt over 1 uke nå som saltvannskar.
Har foreløbi 13kg med levendestein og det blir nokk litt til etterhvert, litt usikker på om eg skal ha fish only with live rock eller om eg skal ha noen koraller også.
Skummeren er ein Tunze doc 9002, lyset er eit Aqua Medic 150w med 16000kelvin, sirkulasjonspumpe Tunze nanostream 6025 på 2500l/t + ein Koralia Nano 900l/t.
2 fisk flyttet in idag, dem er hardføre og fine pluss hjelper godt til med innkjøringa, (ocellaris tank bred) ser ut som dem trives vertfall.
har fått endel alge nå på denne uka som har gått men satser på det gir seg litt etterhvert, og når eg får litt diverse eremitter og reker og slikt som spiser alger så hjelper det. har sett 2 krabber også som fulgte med lv steinen som har vert ute om natta og spist litt alge.
Postet 29.12.10 kl 18:28
Endret: 29.12.10 kl 18:30