4. januar 2011 hva skjer?

Nå har det skjedd mye rart i akvariet i det siste. For ca fem uker siden døde ett par kardinaltetra den ene hadde en merkelig utvekst like under hodet foran og en hadde plutselig innsunket mage. Disse to døde ett par dager etter at jeg oppdaget dem. på samme tid fikk en annen ett "sår" på bakparten som fortsatt ikke er skikkelig grodd. det ser ikke ut til at den plages. rett før jul oppdaget jeg at kampfisken begynte å gjemme seg oppe i vannskorpa ved pumpa.(Jeg byttet vann i tilfelle vannet var dårlig). like etterpå var den rund som ei kule i kroppen, denne døde etter ca ett døgn i denne tilstanden. på samme tid fikk en platy den samme runde kroppen denne fjernet jeg og tok livet av den.( Disse led tydeligvis av bukvannsot i 4. stadie) finner ut at kh er alt for høy mulgens 25-30. For 6 dager siden døde en skjørtetetra helt uten at jeg kunne se noe galt på den dagen i forveien. Skulle bytte ut den store algespisern(pleco på over 20 cm lang) med noen mindre algespisere(Otto) og byttet i den forbindelse ut vann igjen for 5 dager siden kh er nå nede på 13-15. i går kveld oppdaget jeg nok en kardinaltetra med en utvekst foran under ansiktet.
Alle fisk har normal oppførsel. Og Otto virker som de er fornøyd med nytt hjem.
Hva skjer?

Ph på rundt 7, kh på ca 15 nitrit er gul. temperaturen er 24-25 grader.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap