Steffens akvarieblogg

Heisann!

Da fikk jeg endelig tid til å lage min egen akvarietråd.
Jeg er 25 år, bor i Lofoten kort og greit.

Jeg fikk mitt første akvarium for noen år tilbake. Gikk på butikken og fikk utstyr og fisk med meg hjem samme dag, ingen snakket om verken innkjøring, gh, kh eller ph.

Så bestemte jeg meg for noen måneder tilbake for å gå til anskaffelse av ett skikkelig akvarium, satte meg inn i basiskunskapene og kjøpte meg en 100l og ei akvariebok. Det hele ble en stor suksess.
Nå bor her et par lekne paletter, noen platy, et par thoramaller, og en liten stim med fembåndsbarber. I tillegg har jeg ordnet meg et lite kar på 40l (ca) som blir brukt til yngel og reker akurat nå

Planen videre nå blir å etter hvert få solgt litt av fiskene jeg har, og jeg har et ønske om å lage et plantekar/rekekar av 100 litern

nå sitter fruen å ser meget skeptisk ut her, tror det er bleieskift på gang så kommer mer senere.
Da var første del av å "konvertere" til reke/plantekar i boks, da der dukka opp en pakke ifra tyskland i posten i dag
sparte nok noen tusen på å bestille derfra.

fikk med ei flott 500gr co2 flaske, men ironisk nok fant jeg ut at jeg ikke fikk fyllt den der jeg trodde. må nok høre innom brannvesenet til uka. Men fant ut at de solgte slike gassflasker som dem bruker i puber o.l. Er samme størrelse, samme trykk, men andre gjenger (og "han" der det burde vært "hun") og at den manglet sånn av/på ventil. Men har ikke mista motet, og SKAL finne ei løsning på dette

har også sendt avgårde en bestilling til akvariereker.no. takk for utmerket service btw. Ikke alltid like lett å bo i gokk.. men så er det jo oogså en grunn til at vi bor her da

Legger ved litt flere bilder i neste post
Noen bilder fra det som kom i posten i dag, ferdig satt opp (ca)

fulgte med litt gjødsel, og en liten kjekk ph/o2 test fra jbl
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap