Først kan jeg vel starte med at jeg fikk meg en fin 60l i julegave av mamma og pappa jula 2010. Jeg startet med å helle oppi svart grus, planter og vann.
Etter noen dager putta jeg oppi en rot som jeg kjøpte på dyrebutikken.
Litt over en uke etter jeg starta akvariumet, kjøpte jeg meg 3 guppier. En hanne og to hoer
Så fikk jeg noen fisker av en venninnde siden hun skulle drive med oppdrett i sitt kar. Jeg fikk 2 platy, 7 glødebåndstetra og en guppy med knekt rygg. Selvfølgelig etter noen dager så døde guppien.
Så bestemte jeg meg for å kjøpe en såkalt "sugekoppfisk" ( Ancistrus )
Jeg passa på at jeg fikk den minste de hedde fordi jeg ikke ville at den skulle bli så fort stor. ( fiskediskriminering :S )
Så kjøpte jeg meg en ganske kraftig guppy hoe.
Plutselig en dag så ble en av guppy hoene borte, og jeg har ikke sett henne mer. TROR hun er død..
Jeg bestemte meg for å kjøpe to kuhlii åler til 15l min, men så fort at de ikke likte seg så godt der og flytta de over i 60l.
Guppy hannen min hadde en lang, blå fin halefinne som klarte å sette seg fast i pumpa. Jeg redda den et par tre ganger, men den døde tilslutt.
Så forsvant to av glødebåndstetraene.
Jeg bestemte meg for å kjøpe to kuhliiåler til siden de liker seg best når de er fler, men ene ålen ble skada og døde.
Jeg kjøpte 4 søte små amanoreker til å ha i 15l min og det ser ut til at de stortrives der
Den ene guppien som jeg kjøpte aller først hadde en knekk i ryggen og døde.
Senere noen dager etterpå døde ene platyen min også. Han/hun Hadde ikke spist på flere dager og var tynn og blek.
Jeg sjekka vannverdiene får å se om noe var galt, men alt så ut til å stemme.
20.mai.2011:
Nå har jeg 1 guppy, 1 platy, 4 glødebåndstetra, en ancistrus og 3 kuhliiåler i 60l min.
4 amanoreker i 15l min