Akvaiumworld

Her får du se bilder av fiskene mine, og akvariet/akvariene mine Akkurat nå som jeg starter tråden, er det cory"er og slørhaler jeg har, og ikke nevn at jeg ikke burde ha gullfiskene mine i 73 liter"n min, jeg har lest at jeg trenger 32 l for hver fisk, og har to, så har ca 1 liter for lite, men ellers kan dere snakke med meg om alt Og dere kan godt legge ut bilder av akvariene dere"st her, og fiskearter dere syntest er kule, for da får jeg sikkert flere ide-er, her har du 2 bider av de 2 cm lange gullfiskene mine og de 3 små cory"ene mine, lidt har bund for cory"ene men det får jeg sikkert fikset på Så da gjenstår det bare å si: Vellkommen til Martin"s AkvariumWorld
Ny stein skal oppi akvariet Skal koke den, så legger jeg ut bildet av steinen når den er utti
Her er den nye stilen i akvariet :d
Fiksa litt på stubbene og satt inn en kul hullete stegn, og nå ser det sånn ut Er stor fornøyd foreløpelig, siden jeg fikk opp akvariet i går Så blir det kansje guppihandel i morra Åpning i ny dyrebutikk på jessheim Og får 10 % avslag på første kjøp Gleeder meg
Skal ikke nevne noe om gullfiskene, det er ditt valg, men de blir uansett til å vokse ut av karet ditt om du vil eller ikke :P Ellers vil jeg nevne at Cory SKAL ha sandbunn men det vet du sikkert allerde, det er ikke bare en fancy ide om at cory trives best på sandbunn, det er faktisk helt nødvendig for dem.. Bartene deres blir ødelagte blandt annet.. Du får tak i billig og fin sand på biltema den heter sand, og står på pakken den kan brukes til akvarie bruk..

Ellers grattis med en ny hobby, det er spennde og lærerikt Også er det lurt og lese om artene man ønsker seg i fiskebasen her inne, så finner man en sammensetning av fisk som passer sammen i vanntemp og vannverdier osv..
Vet jeg burde ha sandbund, og skal få det, i halve akvariet eller noe.. vet ikke helt ennå, men bak stubben er det bittesmå steiner, så det er litt bedere for Cory"ene, det er der de tilbringer tiden sin Så ser dem ikke så mye :P
Og får lære litt av pappa, som har hatt akvariet siden han var 11 år,og nå er han 43 Og har eget akvariet nede i stua :P
Litt personlighets avhengig, men om jeg hadde en far som din med så lang erfaring inne akvarie drift, så hadde jeg trolig lett meg opp til de svar jeg ønsket selv, fremfor å spørre han.. kansje han har tillærte uvaner, og da kan det jo være litt gøy å kunne være den som kan lære bort noe du har lært deg selv på egenhånd også

Blir litt som å lære trafikk regler av en som har kjørt bil selv i 30år.. personen har trolig så mye egenlærte vaner som er feil, at du ved å følge disse "reglene" så hadde du stryki på oppkjøring
Plussmedlem
Corydoras bruker ofte mye tid på å slappe av, de er sånn. Men hele akvariet burde ha sand, for Coryene vil ikke oppholde seg bare der det er sandbunn, det er ikke slik ting bør gjøres. Hvor mange har du av dem? Jo fler du har av samme art, jo bedre blir trivselen og de blir mer aktive.

Forresten, kan du gi link til stedet der du har lest at en gullfisk bare trenger 30 liter? Det kan neppe være noen seriøse, erfarne personer som har skrevet det. I såfall må det være ment for eksempel at i store akvarier (over 200 liter, for eksempel) bør hver gullfisk ha det og det antallet liter.

Selv om du ikke tror på det, eller ihvertfall ikke tror det når de er små, blir gullfisk store En fisk som ikke får vokse som den vil, er en ulykkelig fisk.
De er tre, men hvis de trives mer hvis jeg får flere, så gjør jeg det, får ikke låv til å bruke sand Så vil gjøre alt for at de skal trivest mer, og husker ikke hvor jeg så det dere med at de trenger 30 liter, men så at det var vanerlige gullfisker som trengte 30l, slørhaler trengte 32, og det var da noen moderator"er som sa det, på www.gullfisken.net eller no :P Akvarie er morsomt Tror mamma blir gal snart, for jeg skal ha fleeer Kansje et akvariet med sandbund som jeg kan flytte Cory"ene til det, så da lurer jeg på, hvor stort må det evt nye akvariet vere? Vil gjøre alt for å få Cory"ene til å ha det bra Og hvis du ser hva jeg har skrevet er: Ikke nevn gullfiskene mine, men de får nok større akvariet ettervert, tenker kansje å gi dem litt selskap med en ny gullfisk
Common Goldfish:
40 gallons (48 US gallons, 180 litres) for the first fish with an extra 12 gallons (14 US gallons, 55 litres) for each extra fish. The tank needs to have a minimum length of 4 feet (120cm) to allow swimming room. Single tail goldfish are more suited to a pond when they are near full size to give them swimming room.

Fancy Goldfish:
30 gallons (36 US gallons, 140 litres) for the first fish with an extra 10 gallons (12 US gallons, 45 litres) for each extra fish. The tank needs to have a minimum length of 3 feet to allow swimming room.

In addition, an external filter is highly recommended.
Your tank may look empty with your baby fish in it but they will grow quickly and fill it nicely.

Her er hva gullfisk og slørhale trenger..

Første gullfisk 180l minimum, 55l ekstra mere enn det for hver ekstra gullfisk.. minst 120cm langt akvarie.

Slørhale 1 stk minst 140l.. 45l ekstra mere enn det pr hver ekstra slørhale.

Utvendig stort filter anbefales, da det er fisk som søler endel.. Det er hva det står om gullfisk. 30-32l stemmer ikke.. Ser du sier ikke nevn de gullfiskene.. men da du ikke helt har fått rett info utifra hva du her skriver, så ville jeg bare si ifra..

Med andre ord du bør ha nesten 300l akvarie til 3 gullfisk
Og ca 220l til 3 slørhaler.

Masse info om gullfisk her
Takk, takk
Jaja, takk for info, foreløplig er de ikke så store da, men men, takk for at du tar deg tid til å finne sont til meg Tusen takk
Får ikke lov til å ha sand? Hvorfor i alle dager får du ikke lov til det, når coryene dine MÅ ha det???
Inaktiv bruker
Sissimor
Får ikke lov til å ha sand? Hvorfor i alle dager får du ikke lov til det, når coryene dine MÅ ha det???

Sier det samme, Ut med stein inn med sand, Det er dekorativt i tillegg.
Lei meg :(
Fant den ene Cory"en min død, så på han, den var veldig tynn, har også sett at han ikke har spist mye når jeg har gidd dem mat, men de 2 andre cory"rene ser veldig friske ut, og fikk 3 guppy"er i akvariet for 2 dager siden, var redd for at de skulle "mobbe" slørhalene, men ser ut til at det går veldig bra, de er litt irriterte når slørhalene kommer å snapper maten rett forran nesa på dem, men den røde slørhalen er dårlig, spiser ikke, svømmer ikke, har brukt mest tid på å likke bak pumpa, skal se om den kommer seg til i morgen, ellers så er det avliving neste, vill ikke at fisken skal lide
Plussmedlem
Det er nok pga. et filter som ikke er innkjørt, dessverre. Tror jeg skrev tidligere at du måtte kjøre det inn ordentlig for at det ikke skulle bli giftstoffer i vannet fiskene dør av.

Dette bør du gjøre nå; ikke kjøp flere fisk på noen uker, bytt vann hver dag og fôr svært forsiktig. Du bør også kjøpe også inn vanntester så du kan følge med på vannverdiene.

Noen få tips var det, bare. Det kan være veldig lurt å lese litt og høre på litt tips før man bare kjøper inn fisk, ellers går det fort galt, noe veldig mange får erfare dessverre.
Inaktiv bruker
Bytt vann. Siden du hadde dem i med en gang så er det stor sjanse for at du har fått nitrit forgiftning.
Siden coryene trenger sand å snuse i der de leter etter mat så er det jo litt forståelig at den døde desverre.
Er litt glad også da
Så hvis de har det så gæli, hvorfor ble den ene guppy"en på sjukka, og har nå unger, trudde ikke fiskene fikk unger hvis de hadde det så gæli..
Inaktiv bruker
Guppy yngler utrolig lett å de kan lagre sperm i opptil 72 dager.
Det trenger ikke og bety at de trives selv om de yngler.
Jaja, si det til slørhalen som også er på sjukka...
Inaktiv bruker
Gullfisker legger egg og blir ikke på "Sjukka".
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap