Martin"s guppyworld

Hei! Først litt om meg selv: Jeg heter Martin, har hatt akvariet en liten stund nå, jeg er mest interisert i guppy"er og all sånne fisker. fks platy og sverddrager. Denne tråden skal det handle mest om guppy"er, for det er de jeg "avler" og har i akvariet mitt nå. Er åpen for tilbakemeldlinger, men hold dere til Guppy"er, og ikke andre fisker (hvis dere ser andre fisker på bildene) ikke nevn de. Dette skal vere mest om Guppyer, og noen ganger platy"er og Sverddrager, jeg vet litt om de, så hvis dere lurer på noe, kan jeg også svare på de spørsmålene, (har lest bok på bok og lest på nett) Og dere er velkommene til å vise bilder av dere"st platyer sverddrager eller guppyer. Så da er det bare å si: Velkommen til Martin"s guppyWorld
Ene guppy"jenta er på sjukka :d
Den nye guppy"en min er på "sjukka" som jeg kaller det. Hu fødte for 3 dager siden, men henne holdt igjen noen, ser ut il at henne skal føde i dag/eller i morra. Henne går mye for seg selv, og spiste ikke mye i morrest, 4 av ungene hennes som henne fødte for 3 dager siden er i live. ( det er ihvertfall så mange jeg har sett på en gang. Bildet kommer kansje i morra, av da jenta, om henne er feit, eller da tynn igjen :P Har dårlig kamera så kan henne jeg ikke tar bildet (får meg nytt kamera eller mob med bra kamera etter jul) Så da kan det henne det kommer flere bilder Jaja. Snakkest. Og husk, du er velkommen til å svare nå, etterpå, og når det passer deg
Så morsomt at flere driver med guppy her. Kjempepen art det. Hvor mange har du da? Håper det kommer bilder etterhvert så jeg\vi kan se på hvordan fiskene dine er. Lykke til videre.
Startet faktisk med 3 stykker. For ca 3 dager siden. Men nå brenner jeg for denne arten. "pappa og jeg" Har bare hatt platy"er guppy"er og nå sverddrager i hans akvariet. Og nå fikke jeg sa eget, så da ble det rett og slett de fiskene jeg ble interiset i selv, eller har jo alltid vert interisert i disse fiskene da :P I faren min sitt akvarie. Men så ble det guppy"er ble mest interisert i Og bilder kommer. Og nå har jeg ca. 7 stykker med de 4 ynglene som har kommet, men tror det blir flere i løpet av natta.
Så spennende! Fikk yngler på torsdag men har ikke sett dem siden. Litt trist visst alle har blitt spist opp. Men håper det kommer flere innen kort tid.
Guppy er gøy.
Sjøl har jeg noen akvarier med Guppy, har Blue Moscow triangelhale, Grå filigran rundhaler og Galaxy rundhale. Disse er guppy av utstilnings kvalitet.
Legger ved en link til Norsk Guppy Klubb '
http://www.norskguppyklubb.no/

Her er også et bilde av ene Galaxyen min
Hvis dere har mye planter, f,ex jawamose og flyteplanter så er det større mulighet for at mange fler yngel klarer seg.
Hei :d
Her har dere 3 bilder av sverdrager fra akvariet til pappa og meg, assa akvariet nede som ikke er bare mitt :P
Unnskyld for dårlige bilder, jeg sier det igjen, Dårlig kamera :P
Johanne kunne du lagt ut bilde av dine guppy"er her? Har bare sett bilder av platy"ene dine på ditt personelige tråd :P Og hva bruker du som kamera på bildene dine? De er jo så fine :P Vill gjærne ha tilbakemeldig så fort som fy :P
Morsomt å følge med på guppyyngel. I 60litern min har jeg ingen fisk som utgjør noen større trussel for ynglene, så det svimler av guppysmåttiser der. De fra det eldste kullet har blitt så store at de har begynnt å få mye farge på sporen =)

PS: Veldig flott bilde du har ved navnet ditt, er det en av guppyene dine? =)
Hihi "-"
ÅÅÅÅh så kult da... Kunne du lagt in et bilde av de? eller? Mine er veldig, veldig små. Da mener jeg virkelig små, så jeg han ikke se de på bilder :P hihi "-" Jeg skal legge ut bilder når de blir større


PS: Veldig flott bilde du har ved navnet ditt, er det en av guppyene dine? =)

Google :P Klarte ikke å ta fint bildet ennå :P Har ikke noe bra kamera :P
Da skal jeg legge meg, og håper på å våkne i morra å se noen yngler Hunnen min (guppy da :P) Har vist alle tegn på å føde i dag, så håper det skjer noe i natt.
Det er noen bilder av guppyene også der, jeg bruker Canon 600d på bildene mine
Yes!"
Jeg var så lei meg fordi jeg trudde en av cory"ene var døde. men nå ser jeg to av dem i fyr og flamme i akvariet Er kjempe glad

Johanne: Okey, skal se, skal selv kjøpe HD kamera, så da blir det sikkert flere bilder.
Og litt om guppyJenta: Ser ut til at henne ikke har født i natt, ser ut til at jeg må vente noen uker til Og den ene sverddragen er også gravid :P Så det er mye å gjøre :P
Men den sverddrager bor da i akvaariet nede. Gleder meg til den føder Blir morsomt med små bebi sverddrager Håper på flest hanner
Her har dere noen greie bilder
Her tror jeg dere har noen grieie bilder av guppy"ene mine
wow, kjempefin bakrunn! Men et tips til bildene. Pass på at fokuset er på fisken og ikke det andre. Da vil det bli mye bedre kvalitet. Men fin fisk har du jo. Blir morsomt når det kommer yngler.
Skal prøve neste gang :p
Ja,.. Jeg skal prøve det neste gang, men det som er, er at det kamera jeg tar bilder med, ikke er det beste i bildekvalitet :P Så det blir litt vanskelig, men skal da prøve :P Og fiskene rører seg jo hele tiden, så det blir litt vanskelig :P Men ser jo at du får noen fine bilder du da "-_-" :P Og skal bare si noe: "algeteren" min, den får ikke i seg så mye mat Fordi det er ikke så mye alger i akvariet ennå :P Noen som vet hvordan jeg skal få mer alger? Vill så gjærne ha mer alger, fordi da kan jeg skaffe meg noen till :P Vil ha egg
Jeg gir bestantig ekstra mat til "algespiserne" mine, de pleier hver dag å få algetabeletter - og de er veldig glade i agurk faktisk!

Prøvde å ta bilde av guppyene mine, men jeg har samme problem som deg: dårlig kamera! Guppy står jo aldri såpass i ro at man får fokus på dem! Men dine så fine ut! Jeg ønsker meg flere flotte hanner!

Men husk at dersom du skal ha hoguppyer og hannguppyer sammen så bør du alltid ha minst tre hofisker for hver hannfisk du har!
Er jo litt synd siden hannene er så flotte, men tingen er den at hannene jager sånn på hofiskene at de slites ut og så dør dem.
Dette gjelder for alle levendefødere, også sverdragere. Så man må nesten velge mellom det å ha mange hannfisk, eller morroa med å få yngel. Selv har jeg bare 1 voksen hannguppy og tre hoer med staselige sporfinner =)

Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap