Akvarie i båt.

Driver å bygger en husbåt på 20 meter med alle faseliteter, og lurer på om de er noen av dere som har forslag til hva jeg kan ha oppi et kar med noe sjøgang?

Tenkte selv at jeg bare skulle ha fast inventar i karene, ettersom man kan risikere lit skvalping.

De ene karet vil jeg ha som en Norsk biotop, med sandkrabber, reker, ulker, blåstål, og anet gøy man fanger i fjera ( ca 500 liter).
Dette karet kobler jeg da rett på saltvans intaket i båten.

Men kunne tenke meg å ta 144 ene plus reker med på turen, siden dette er poden sine.

Muligens et akvarie med fast inventarog fremelsket algevekst?

Inspil mottas med taksigelser

Det fungerer helt greit og ha akvarie på båt. Jeg har jobbet på sjøen i mange år og har hatt akvarie på nesten alle skip og plattformer jeg har vært på. Man fyller bare litt mindre vann i akvariet hvis det er fare for sjøgang. Har brukt grus i bunnen, fordi sand kan virvles opp. Til dekorasjoner har jeg brukt mindre røtter og kunstige stein, slik at ikke noe knuses hvis det skulle tippe over inne i akvariet. Har kun hatt ferskvanns akvarier, men ved og pumpe vann rett inn fran sjøen må jo det fungere helt topp. Husk og send oss bilder hvis det blir noe av.
Inaktiv bruker
Liker tanken Da får man naturen Nært og NÆRT! ^^
har vurdert samme tanke selv i min båt, men har dere noen ideer til å få festa akvariet slik at det ikke detter i gulvet ?
kan jo kjøpe slike smale akvarie man henger på veggen, men må nesten ha noen bjelker og skru det fast i da eg tviler på det holder seg oppe om man fester det i noen sponplater:p og vet ikke hvormye solid materiale det er i ein båtvegg..
Tilfeldig bekjentskap
© Kristian Hollund
Reklame for plussmedlemskap