- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mia og fiskene :)
Mia og fiskene :)
Postet 27.01.12 kl 17:55
Postet 27.01.12 kl 18:31
Postet 27.01.12 kl 21:52
Postet 02.02.12 kl 09:52
Postet 09.02.12 kl 20:08
Postet 09.02.12 kl 20:34
Da har jeg startet oppdrett på blå danio! De leker nå i ett akvarie på 40 l med halv vannstand. Har grov grus i bunnen slik at eggene ikke blir spist av glupske fisk Iløpet av morgendagen satser vi på at eggene er lagt, å at det blir en god sverm!
Har 8 fisk oppi Må personlig si jeg syntes akvariet ble okei selv om jeg hadde litt manko på grus å måtte ut å plukke pokk her på utsiden (pokken ble KOKT GRUNDIG) hehe
Har 8 fisk oppi Må personlig si jeg syntes akvariet ble okei selv om jeg hadde litt manko på grus å måtte ut å plukke pokk her på utsiden (pokken ble KOKT GRUNDIG) hehe
Postet 22.02.12 kl 01:20
Postet 22.02.12 kl 20:15
Postet 22.02.12 kl 20:46
Postet 22.02.12 kl 21:31
Neeei :(
Ingen frittsvømmende småtasser enda gitt.. kikket oppi på eggene idag å det ser ut som de desverre har muglet. prøver på nytt ikveld, å satser på at jeg får ordna bedre vannstrømning denne gangen!
Postet 24.02.12 kl 20:52
Postet 03.04.12 kl 17:35
Postet 07.04.12 kl 13:47
Idag fikk en av guppiene mine unger, kampfiskungene vokser , å nøkkelhullciklidene mine har lagt egg igjen Vært sykdom i ene akvariet mitt, så det døde en del fisk av bukvansott desverre kjedelig.. de som ser friske ut svømmer nå i 112 liter med stimfiskene.. krysser fingrene for at det ikke blir mere fiskedød!
Postet 26.04.12 kl 03:43
Postet 26.04.12 kl 16:50
Å jeg som trodde alt yngelet fra forrige kull døde, men jammen tok jeg feil.. Har omtrent 6-7 stk igjen! Satt opp ett kar nå nettop, med to ho-fisker, og en rosa half moon med hvite kanter på sløret (nyeste fisken min)... håper dette trigger han i å bygge litt rede, for så å formere seg.. hehe
Min hvite super delta døde desverre av sykdom, og min samboer har mest sansynlig klart å dra den stål-blå crown tailen min ned i dass.. Sånn går det når han ikke følger med når han fyller vann over i bøttene.. kjempetrist, da den fisken var utroolig flott!
Men det har nå gått opp for seg da.. Har nå en gul crown, og to rosa half moon gutter som bare er utrolig flotte
Himla vanskelig å få tatt bilde av den gule, han er mye flottere i virkeligheten.. Litt lite finne igjen etter å ha gått sammen med noen Flaggtetra, som mer eller mindre har spist han opp! Må få kjøpt meg ett kar til, så han kan få gått alene.. men foreløbig er alt fult her
Min hvite super delta døde desverre av sykdom, og min samboer har mest sansynlig klart å dra den stål-blå crown tailen min ned i dass.. Sånn går det når han ikke følger med når han fyller vann over i bøttene.. kjempetrist, da den fisken var utroolig flott!
Men det har nå gått opp for seg da.. Har nå en gul crown, og to rosa half moon gutter som bare er utrolig flotte
Himla vanskelig å få tatt bilde av den gule, han er mye flottere i virkeligheten.. Litt lite finne igjen etter å ha gått sammen med noen Flaggtetra, som mer eller mindre har spist han opp! Må få kjøpt meg ett kar til, så han kan få gått alene.. men foreløbig er alt fult her
Postet 04.05.12 kl 01:42
Postet 08.05.12 kl 15:09
Helt utrolig hvor fort ting kan skje! Jeg hadde plassert en hann kampfisk sammen med en av ho-kampfiskene mine, å igår på morgenen når jeg skulle slå på lysene hos dem så hadde han seriøst bare 3 lange tråder igjen av finnene sine Han går nå alene i 40 l, men lurer virkelig på hvordan dette skal gå.
Postet 13.05.12 kl 16:21
Legger ned en del akvarier.
Nå er det ikke lenge igjen før det er baby i hus, så derfor må jeg legge ned en del akvarier pga vi må gjøre hobbyrommet om til barnerom.
Hadde alt-i-alt 6 akvarier oppe å går, når jeg er helt ferdig har jeg kun ett selskapsakvarie, ett akvarie delt i to til kampfisk-hannene, og ett nanoakvarie til yngel!
Hadde alt-i-alt 6 akvarier oppe å går, når jeg er helt ferdig har jeg kun ett selskapsakvarie, ett akvarie delt i to til kampfisk-hannene, og ett nanoakvarie til yngel!
Postet 29.05.12 kl 15:18
Postet 12.06.12 kl 00:05