- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Akvariumboy's akvarie verden ! :)
Akvariumboy's akvarie verden ! :)
Velkommen til min Personelige akvarietråd !
Alt sammen startet med akvarie til pappa i stua, som jeg syntest var så kult !
Etter noen år, begynte jeg å tenke på å få mitt eget, siden vi hadde et akvarie på rommet til min bror, som ikke ble brukt, så jeg spurte da...
Det tok litt tid, og mye mas, men til slutt ! Fikk jeg låv til å fikse det opp !
Jeg startet med guppy, noen døde, grunnet jeg ikke viste at jeg måtte la det stå i noen uker først, men de fleste guppy'ene overlevde da
Så fikk jeg mitt andre akvarie, med cory og guppy yngel, så mitt tredje, som jeg fikk av pappa ! (jeg fikk hans gamle)
Så mitt 4 som jeg nå har scalarer i !
Så det ble jo litt da, og jeg tenker jo på å kjøpe flere, men men :P Så jeg sier bare, VELKOMMEN TIL MIN PERSONELIGE TRÅD !
Legger ved noen bilder av karene, og min nydelige scalare
Alt sammen startet med akvarie til pappa i stua, som jeg syntest var så kult !
Etter noen år, begynte jeg å tenke på å få mitt eget, siden vi hadde et akvarie på rommet til min bror, som ikke ble brukt, så jeg spurte da...
Det tok litt tid, og mye mas, men til slutt ! Fikk jeg låv til å fikse det opp !
Jeg startet med guppy, noen døde, grunnet jeg ikke viste at jeg måtte la det stå i noen uker først, men de fleste guppy'ene overlevde da
Så fikk jeg mitt andre akvarie, med cory og guppy yngel, så mitt tredje, som jeg fikk av pappa ! (jeg fikk hans gamle)
Så mitt 4 som jeg nå har scalarer i !
Så det ble jo litt da, og jeg tenker jo på å kjøpe flere, men men :P Så jeg sier bare, VELKOMMEN TIL MIN PERSONELIGE TRÅD !
Legger ved noen bilder av karene, og min nydelige scalare
Postet 26.08.12 kl 14:33
Endret: 26.08.12 kl 14:49
Endlerguppy, scalare, corydoras pris?
Hei ! Jeg lurer bare på prisen på EndlersGuppyene mine scalarene og corydorasene mine har i verdi? Hvor mye kan jeg selge ungene for?
Postet 26.08.12 kl 15:35
Postet 27.08.12 kl 00:58
Postet 27.08.12 kl 15:45
Død scalare :(
Etter jeg hadde spilt fotball kamp (vant 13 - 2 :P)
Så var det jo rett opp til akvariene mine, gledet meg til å se mine 4 fine scalarer osv, vell det som var,
jeg så jo bare tre stykker? Så begynte jeg å lete rundt i karet, nei ! Der var den Mellom glasset og pumpa Ble jo letta ! Så prøvde jeg å skremme den ut fra den lille sprekken da.... Men ingen ting kjedde ? Så jeg gikk på bade, vasket henna, og skulle få ut scalaren min (han heter gunnar, fordi han var så fin :P, eneste med navn)
tok tak den, men nei? Da skjønte jeg det :/ Favoritt scalaren min var dø
Men slik som Mr.Amundsen på aquamanias sa, var at han hadde mye sjuke scalarer...
Vell vell, har jo 3 igjen... Men er jo litt leit da :/...
Så var det jo rett opp til akvariene mine, gledet meg til å se mine 4 fine scalarer osv, vell det som var,
jeg så jo bare tre stykker? Så begynte jeg å lete rundt i karet, nei ! Der var den Mellom glasset og pumpa Ble jo letta ! Så prøvde jeg å skremme den ut fra den lille sprekken da.... Men ingen ting kjedde ? Så jeg gikk på bade, vasket henna, og skulle få ut scalaren min (han heter gunnar, fordi han var så fin :P, eneste med navn)
tok tak den, men nei? Da skjønte jeg det :/ Favoritt scalaren min var dø
Men slik som Mr.Amundsen på aquamanias sa, var at han hadde mye sjuke scalarer...
Vell vell, har jo 3 igjen... Men er jo litt leit da :/...
Postet 27.08.12 kl 20:49
Postet 27.08.12 kl 21:16
Postet 27.08.12 kl 21:23
Postet 27.08.12 kl 21:28
Postet 27.08.12 kl 21:46
Postet 28.08.12 kl 15:43
Gullfisk og scalare sammen?
Hei ! Lurer på om det er mulig å flytte slørhalen min til scalare karet?
Postet 29.08.12 kl 17:19
Mer corydoras egg :)
Mere corydoras egg ! Morsomt med cory-egg da
Denne eggleggingen tok jeg bare eggene opp i håven å har håven i karet
Hvor lang tid tar det før eggene klekker ?
Denne eggleggingen tok jeg bare eggene opp i håven å har håven i karet
Hvor lang tid tar det før eggene klekker ?
Postet 30.08.12 kl 15:12
Yngel ! Yngel ! Yngel ! Yngel ! Yngel ! Yngel ! Yngel ! Yngel !
Ja !
Har akkurat sett min første lille corydoras yngel i livet mitt ! Å den er min !
Så da lurer jeg på:
Hva skal jeg gjøre nå? Vil jo at denne lille søte skal overleve ! Kan jeg ha den i et norges glass til den blir litt større? Når skal jeg fore den? Lurer veldig på dette !
ble jo glad når bruttern bare: Martin, det ene egget rører på seg
YAYAYAY!
Ja !
Har akkurat sett min første lille corydoras yngel i livet mitt ! Å den er min !
Så da lurer jeg på:
Hva skal jeg gjøre nå? Vil jo at denne lille søte skal overleve ! Kan jeg ha den i et norges glass til den blir litt større? Når skal jeg fore den? Lurer veldig på dette !
ble jo glad når bruttern bare: Martin, det ene egget rører på seg
YAYAYAY!
Postet 30.08.12 kl 21:00
Endret: 30.08.12 kl 21:02
Postet 30.08.12 kl 21:16
Postet 30.08.12 kl 21:20
Postet 30.08.12 kl 21:33
Corydoras loxozonus c82 vf
Disse søtingene, Corydoras Loxozonus C82 VF, har jeg veldig lyst på ! Noen som har de ?
Er de vanskelige få få i lek? Tenker meg men gruppe på 5 eller 6... Holder det i et 63l akvarie?
De er så søte, og jeg skal skjøpe dem så fort jeg har penger ! Det blir jo noen hundre da men... Det er jo bare penger :P
Ps:
Bildet tatt fra aquamanias.no
Er de vanskelige få få i lek? Tenker meg men gruppe på 5 eller 6... Holder det i et 63l akvarie?
De er så søte, og jeg skal skjøpe dem så fort jeg har penger ! Det blir jo noen hundre da men... Det er jo bare penger :P
Ps:
Bildet tatt fra aquamanias.no
Postet 03.09.12 kl 16:17
Endret: 03.09.12 kl 16:17
Postet 04.09.12 kl 19:46
Postet 07.09.12 kl 21:16
Postet 08.09.12 kl 13:22