Akvarierommet til martin :-)

Hei! Å velkommen til min nye akvarie tråd!

Endelig, blir drømmen oppfylt Jeg skal få mitt eget akvarie rom! Er veldig, veldig glad nå. Flytter ned i kjeller'n, og da blir mitt tidligere soverom et akvarie rom!
Idag eier jeg 4 akvarier... 3 på 63l og et på 43. Blir nok et 120l eller mer snart
Kan vell si at jeg er litt hekta ja
Favoritt akvarie fisken min er corydoras! Favoritt corydorasen er C.Panda. De er utrolig fine! Legger ved et bilde av karene, og noen fisker
Noen som kan svare meg på hvilke type fisk dette er?
Grattis!
Fiskene ser ut til å være Albino pansermaller.
Spelly
Grattis! Fiskene ser ut til å være Albino pansermaller.


Kan ikke se at det står noe om dem på fiskebasen... Eller er det bare at jeg er helt dum?
Gratulerer med egen tråd!
Jeg kommer til å titte innom her, for å få med meg cory-nytt hos deg
Nina
Har jo hatt akvarie tråd lenge da, du har jo snakket der også : http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=69719&sr=1&msr=1

Men takk, takk
AkvariumBoy
[QUOTE=Spelly]Grattis! Fiskene ser ut til å være Albino pansermaller.


Kan ikke se at det står noe om dem på fiskebasen... Eller er det bare at jeg er helt dum?

Litt mer spesifikt. Det er nok: Corydoras aeneus albino.
Søk på google
Oppdrett..
[External Image]

Har flyttet dette parret til et eget 43l som jeg skal prøve å få oppdrett på.
Har noen, noe tips til på hvordan jeg kan få de i lek? Det må jo være noen triks
på dette.
Lurer på noen få ting jeg
1. trenger eggene sirkulasjon, eller holder det at jeg bytter vann vær dag... Jeg har to kasser, som jeg skyller i varmt vann, og flytter eggene i. Dette gjør jeg hver dag.
2.Er det noe annet en artemia, du kan gi ungene 2d etter at de er født?
MartinT
Lurer på noen få ting jeg :) 1. trenger eggene sirkulasjon, eller holder det at jeg bytter vann vær dag... Jeg har to kasser, som jeg skyller i varmt vann, og flytter eggene i. Dette gjør jeg hver dag. 2.Er det noe annet en artemia, du kan gi ungene 2d etter at de er født?


Hei Martin
Gratulerer med ny tråd. Jeg kommer til å følge med på tråden din.
Jeg personlig ville brukt luftestein.
hei jeg kommer nok helt sikkert til å følle med her

jeg har nå drette en del av cory å jeg må nok si at det nesten kreves ekstra luft i form av luftestein osv.. men man kan også flytte leksgruppen å la eggene være i gjen i karet.. jeg har prøvd dette med ca 10 typer coryer nå å det funker ca 80% av gangene de 20 andre kan nok være for dårlig mating av yngel (noen ganger har man bare ikke tid, det tar jo soppas mye tid å få opp yngel)
men jo du burde apsulutt prøve for som mikromark og bananmark( av de funker nok banan bedre) det går også å bruke avskallete artimia egg eller andre ting

lykke til håper at du får opp en del cory

ang aneus albino så er dette ikke en egen art men bare en oppdretsvariant så bare søk på corydoras aneus så har du fisken din
Hva mener du med mere luft? Orker du å finne en link til noe jeg kan bruke? :P
Er jeg gal?
Må bare spørre hva dere syntest... Er jeg gal? :P
En dag borte fra akvariene, overnattet oss mormoren min... Å jeg savnet virkelig karene mine... Jeg så på youtube videoene mine av karene mine... Er jeg gal?
Plussmedlem
Jada, du er gal.... Like gal som alle andre akvarister... :p
milo
Jada, du er gal.... Like gal som alle andre akvarister... :p

haha
C.adolfoi!
Endelig har jeg fått min førstegruppe på C.Adolfoi! 5 stykker Utrolig glad !
Kjøpt på aquamanias, han hadde akkurat nok til en gruppe
Tror jeg har en hunne der, men vet ikke helt ennå... Vi får se Mamma syntest 120kr pr fisk var litt mye, kanskje det er det,syntest ikke jeg men, men :P
Legger sikkert ut noen bilder av disse fine fiskene!" Åjo, fikk også med meg avskallet artemia Så nå blir det vell å prøve å få oppdrett på disse fiskene!
Ikke akkuratnå, for nå vil jeg bare sitte å se på de, passe på at de har det bra
Inaktiv bruker
120kr pr fisk er ingenting. Klovnefiskene mine koster 457kr stk og pussereka kostet 375kr pysjamas fiskene var 590kr stk :p så 120 er billig. :P
Jeg syntest det er mye jeg... Er jo litt for meg :P 5 ukelønner på 5 fisker :P
120 kr. fisken kan nok synes å være mye for en ungdom på 12 år,men til deg Martin ,du har fått deg noen flotte coryer så de er vel verdt pengene.

Til deg Spock så vil jeg bare si at du kan ikke sammeligne priser på saltvannsfisk kontra ferskvann,det er enorm forskjell ute å går her.
Inaktiv bruker
Hvist kan man samenligne saltvann og ferskvann, ta blackmolly, den er billig, lever i ferskvann og saltvann, så tar vi Yellowtail Damselfish, samme pris som molly men lever kun i saltvann, så har vi jo ciklider de er ganske mye mer i pris alt etter hva man ønsker, men så klart man har jo mange ferskannsfisker som er mye billigere, mest sansynelig er det fordi flere driver med ferskvann siden det er enklere.
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap