Min Sin Blogg

Ayo! Da var det engang min tur til å opprette en personlig blogg.
Kjøpte et akvarium på 95 liter for to uker siden. Holder fortsatt å "kjører inn" karet.

Sist gang jeg la ut bilder var det nokså skralt med planter og annet dekor. Har ordnet meg med ei rot og noen steiner, nye planter og to stk algekuler. Var en tur på hytta idag å hentet steiner fra fjæra, alle steinene er blitt kokt å skrubbet grundig. Valgte bare steiner med avrundede kanter slik at corydoras ikke kan skade "skjegget" sitt. Sliter litt med at roten ikke vil synke, så må holde den ned med en litt større stein.

Sleit litt med alger i forige uke, men leste meg fram til en løsning på forumet.

Prøvde å lage ei hule til mallene som skal oppi etter hvert, men skal lage det litt større og bedre. Som jeg har sagt tidligere blir det en del miksing og triksing underveis til jeg blir fornøyd.

Nå har karet stått i to uker, og alle verdiene i vannet er bra. Tror dere jeg kan starte med å kjøpe noen maller allerede nå? Jeg vil fortsatt vente litt med de andre fiskene da jeg ikke helt har bestemt meg for hvilke jeg vil ha. Funderer på dette:

10 stk Corydoras Green Laser
3-4 Ancistrus
10-15 Neon Tetra

Neste på innkjøpslista: bakgrunn for å skjule den hvite veggen.
noen flyteplanter (kanskje?)

----------------------------------------------------------------------------------

Legger ut noen bilder. Kom gjerne med komentarer, jeg er glad i kritikk da jeg vil at karet skal bli et godt hjem for de som skal snart flytte inn.
Gratulerer med akvarium! Hva mener du med at alle verdiene i vannet er bra? Hva har du tilsatt og hva har du testet?
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap