Juwel lido 200 hvit

Tråden følger forsøket på å skape et dekorativt innslag i kjellerstua.
Juwel Lido 200 l hvit er ment som en rød tråd. Jeg utelukker ikke noen kombinasjoner.
Men første variant jeg vil prøve er et planteakvarium med asiatisk fisk

Har kjøpt :
30 dronningrasbora
10 cherrybarbe
10 Amanoreker (skal etterfylle...)

Alt er kjøpt på www.aquamanias.com inkludert akvariet
Veldig bra og velkommen
Heisann
Takk

Ser ut til å gå i planter og hvitt hos deg også...uslåelig kombinasjon.

Det er såpass tidlig i oppstartsfasen hos meg at det er en "krig" mellom grønnalger på den ene sida og planter og amanoreker på den andre. Det ser ut til at plantene og amanorekene sakte men sikkert vinner.

Har satt inn dette co2-settet:
http://www.aquajardin.co.uk/product/17006/tropica_plant_growth_system_nano_co2_set/6d5b3f2f3255eaed7e9e2a2dc4eb8d40


Sikkert litt underdimensjonert og er i tillegg bare på fra 16-20 hver dag, ser ut til å ha positiv effekt, får kanskje forlenge tiden?
Flere bilder
Forsøker å skape litt asiatisk "jungel-følelse". Særlig de to mose-typene som er festet til røtter er ment å bidra til dette. Synes selv det er fint å ha en kontrast til alt det grønne og en nuphar (nøkkerose) i spettete rød-brunt bidrar fint til dette. Har alltid likt gitterplanten (Aponogeton Madagaskariensis) og har derfor latt den flytte inn her selv om den er afrikaner (tror jeg).
Lys
Bare 2x36 watt i bruk , hqi ikke i bruk
Mat
Malawi spiser pære. Har prøvd agurk og brokkoli tidligere??
Auratus hann spiser pære
Kan det være for mye fruktsukker i pære? Fisken ser ut til å like det....
Fint kar du har! Liker oppsettet.
Forvellet spinat og brennesleskudd er fint. Ikke akkurat sesong for brennelse nå, men pass på til våren når de kommer med unge friske skudd. Ha spinat/brennesle i kokende vann et minutt eller to før du gir til fiskene (forvelling).
??
Takk, er glad i plantekar også, men liker enda bedre en
Biotop med hovedvekt på fisker med fine farger og, på tross av det som sies om Malawi, interessant atferd??
Mat til malawi
Skal prøve forvellet brennesle, etter å ha sjekket diverse andre fora har jeg også annen mat jeg skal teste; paprika og melon. Den gode gamle rekemiksen kan jeg snart lage igjen også etter at jeg har fått tak i vitamindråper til "smågnagere":_)
Nytt filter jbl cristalprofi 1901 greenline
Jepp, da er et nytt filter på plass , i tillegg til hmf-filteret begynner jeg nå å få en filterkapasitet på 8x vannvolum, ser ut til å bli krystallklart vann nå....
Fint akvarie!
Det ser artig ut å ha det innebygd i veggen. Og det er nok fint for Malawi å ha et såpass langt akvarie. 150 cm gir en relativt god fluktstrekning for jagede Malawi. Når jeg ser en Malawi bli jaget så er jeg heldigvis klar over at det som regel går på rundgang… Fint lys.

Hvordan fungerer kombinasjonen av artene dine? Hvilken hann er øverst i hierarkiet, og hvordan fordeles aggresjonen i akvariet?
Hei
For en uke siden var det to hanner av to ulike arter (Lombardoi og Auratus) som forsøkte å dominere karet. Begge forsøkte å være hyperdominante, det vil si dominere hele akvariet, som har en grunnflate på 1,5 m2. Jeg kjøpte fire nye fisk i helga, to auratus (hann/hunn) og to acei "white tail" (hann/hunn). Alle fiskene jeg hadde fra før var halvstore fra 3cm til 7 cm. Den nye auratushannen var utvokst og vel så det, kanskje 12 cm med flotte farger. Den tok over som alfahann fra hanne nummer to auratus. Det interessante er at den bare er opptatt av auratus og lar alle de andre fiskene være helt i fred, ganske interessant, den er altså ikke hyperdominant, og alle andre fisk har også gitt opp å være det, så det har blitt fredeligere i karet! etter en dag eller to med jaging av auratus hann nummer to har også denne fått være i fred så lenge den ikke toner flagg, det vil si at den må la leksdrakten ligge i fred og finne seg i å være en bleik variant av seg selv, det hender likevel at den lurer seg til å imponere de fire jente-auratusene når den tror sjefen ikke ser det

Skal legge ut bilde av sjefsauratusen etterhvert...
Den dominerende auratusen "bjørnar"
Dominerer auratusene, de andre får leve etter kardemommeloven??
Vannverdier
Står på karet, kan bare føye til at No2 og No3 er 0mg/l begge målt med Tetra test
Vallisneria
Få som ville kjøpe fin vallisneria, så da regner jeg med kjeft
Når noe av den nå er i Malawikaret
Hadde nok kjøpt noen om du bodde i nabolaget
Tilfeldig bekjentskap
© Endre Sollid
Reklame for plussmedlemskap