Slamkryper

Hei jeg har tegnt til å starte et kar som jeg har tenkt til å ha en han og en hun slamkryper i et 60 liters kar og lurte på div ting .1 hvor mange ganger må man mate de vær dag og hvor mye skal de ha ?
2 hva slags planter kan jeg ha ?
3 må man dekke til varmekolben så de ikke brenner seg ?
4 hvordan kan jeg lage en liten foss ?
5 hva slags fisk kan jeg ha i karet sammen med de ?
6 hva er den beste maten man kan gi de ?
7 hvor ofte må man skifte vann ?
Jeg har hatt 2 slamkryper før men de hadde jeg bare i 2 måneder før de døde
Jeg har senere funnet ut at det eneste jeg gjorde feil var at jeg ikke sjekket ph verdien i vannet
Tenkte meg og lage noe lignende dette karet under her
60 liter høres veldig lite ut...disse lever jo størstedelen av livet oppe av vannet. Derfor må de ha en ganske stor landdel, og da blir det ikke plass til mye vann (eller fisk, for den saks skyld) i en 60-liter...
jeg hadde 2 stykk i en 100 liten, den ene tokk knekken på den andre etter noen uker...
Slamkryper
Ok hvor stort må jeg ha for å ha 2-3 slamkrypere ?
Slamkryper
[QUOTE=Amandus Gottlieb]Ok hvor stort må jeg ha for å ha 2-3 da ?

Men hvordan klarer de seg vis de må være alene i en ferie/helg ? Hvordan får jeg matet de ?
en 160 litring er nok passe er bunn arealet som er viktig, så hvis du får et akvarie med stor bånn areal så kan du jo ha mindre akvarie, men minst 1 meter i lengde og 40 cm i bredde...

Mat klarer de seg uten en stund

Men de er kresne på maten fant jeg ut... bare mygg larver..
Foss
Noen som vet hvordan jeg kan lage en liten foss til akvariet ?
Slamkryper
Kan man bruke biltema sand og hvilken korn størrelse skal det evt være.
Forum
Hvor er det man går inn for å skrive ting på forumet .det står at man kun kan oprette en tråd fra min bruker men jeg finner ikke ut hvor jeg skal gå inn ! ;(
"Skrive ting på forumet" ? Det det siktes til er medlemmets Personlige Akvarietråd. Hvis du går inn på bruker-profilen din vil du finne "Min personlige akvarietråd" nede på høyre side. Der går du inn.

Ellers er det en god ide å forske litt selv når man skal ha slike spesiele arter som slamkrypere. Fins mye stoff om dette på nettet, både når det gjelder underlag og andre ting om emnet. Fosser fins det også oppskrifter på rundt omkring. Ikke vent at andre akvarister bare skal mate deg med lenker hele tiden...de fleste erfarne akvaristene her på AF hjelper gjerne dem som gidder å jobbe litt selv også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap