Mine akvarier.

Her kommer litt oppdateringer fra det som skjer i mine akvarier.
I et 54-liters kar går noen platy-yngel. Håper mange av dem overlever. De er ganske nølende når de får mat!

..og her er bildet som falt ut av forrige innlegg...
Jeg fikk mitt første akvarium, et 70-liters Juwel, for åtte (?) år siden. Dette karet har jeg fremdeles. Har bare bytta ut filteret. Senere skaffet jeg meg et par små kar til.

I likhet med mange andre her hadde vi også et "selskapsakvarium", med alt mulig, i stua da jeg var barn på 80-tallet. Men det regner jeg så klart ikke med her!

Planter er for meg minst like viktig som fisk og dyr i akvariene. Akvariene er mine undervannshager

Guppy er den fisken jeg har mest av, og jeg har et lite oppdrett av disse.
Koselig med personlige tråder så pøs gjerne på med bilder
Guppyer er søte fisker og de blir fort mange. Veldig mange.
Ja, er en utfordring å holde guppybestanden nede
Skal nok få lagt ut bilder etter hvert.
Dette er en test..
...og denne personlige tråden fungerer ikke som den skal. Jeg får ikke lagt ut innlegg med bilder. Derfor bruker jeg bare min andre hjemmeside: planter.blogg.no.
Jeg sendte en e-post til akvaforum med spørsmål om de kunne slette denne tråden. Har ikke fått svar. Den er ikke i bruk fordi det er problemer med å poste innlegg med bilder. Hei, moderatorer, kan dere slette denne tråden?
Med bilder
Da prøver jeg også å poste bilder i tråden, både små innebygget til å klikke på, og stort hentet fra min web side...


[External Image]

og begge deler ser ut til å fungere utmerket. Da vil jeg ikke tro det er noe galt med selve tråden.
Er det mulig at bildene dine er for store eller i "feil" format?
-
Mulig det, at det er noe med mine bilder. Tar en evighet (dvs. fem-sju minutter) fra jeg trykker på "post innlegg" til det skjer noe, også. Og da får jeg i blant beskjed om at innlegget ikke kan postes.
Da tester jeg den automatiske funksjonen som skal konvertere og forminske bilder som i utgangspunktet er for store...

Dette bildet er "alt for stort":
Bredde:4672 piksler
Høyde:3104 piksler
11,2 MB

Det tok bare 7-8 sekunder å redusere størrelsen og laste opp dette bildet, så da vil jeg ikke tro det er størrelsen på bildene dine som er problemet.
Laster du opp bilder som har et av de godkjente formatene jpg, gif, bmp eller png?

Lyseblå guppyer.
For ei uke siden kjøpte jeg to guppyhanner i en dyrebutikk.

I går fikk de frosne, røde mygglarver. Troligen for første gang i sitt liv. Nam! Mens den ene valgte en stor larve som det tok laaang tid å spise, åt han andre flere små. Da han var mett, så han, til sin forbauselse, at bror fremdeles hadde larve stikkende ut av munnen. Det trodde han vel var en ny lek; derfor plukket han opp en liten larve, holdt den på tvers og svømte stolt rundt i akvariet (uten å prøve å spise den), og logret ekstra med halen. Jeg blir stadig minnet på at guppyer ikke er så ulike andre husdyr.

Guttene er metallisk lyseblå, og han ene har hvitt undersverd. De går sammen med tre unge damer som jeg hadde fra før. To a damene har mørkeblå halefinne, og den tredje har gul og svart-prikket halefinne.

Jeg håper virkelig guttene får avkom hos meg! Jeg tar det ikke for gitt, da jeg har erfart at "kultur"-guppy er kresne når det gjelder damer.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap