Endelig er akvarie hobbyen tatt oppigjen

Nyanskaffelse av et 720l akvarie. Starter opp hobbyen som har ligget død i snart 10 år.

Dette er riktig nok ikke noe nytt karr men gleden er like stor for det.dessverre fulgte det med noen fisker på kjøpet og kun en enslig oskar og en malle klarte seg ??

Har noen ting som må ordnes som en lystopp og få satt inn en 3 d bakgrunn som er ny innkjøpt i dag.

Ønsket fisk og ha i karret etter hvert er diskus.
Gratulerer med "nytt" kar!

Digger de stenene du har der, samme med bakgrunnen din.

Velkommen tilbake til hobbyen og gratulerer med karet
Takk


Gikk forresten litt fort når det var tilbud og jeg kjøpte meg uv sterilizer trodde jeg hehe men var bare en byttemodul til Green killing machin, nå trenger jeg bare resten hehe. Control box og pumpe. Noen forslag til hvor jeg får tak i dette?
Litt av en tilbakekomst 720 liter

Blir det et rent diskus kar?
Planen er ikke helt klar på hva som skal oppi, men nei blir ikke rent diskus kar. Lyst på l-333 og noen andre for eks scalare.
Blir spennende å følge med, husk å dokumentere her med bilder underveis.
Takk, skal prøve og huske det
Da har jeg funnet ut at red turquoise og pigeon blood discus står høyt på ønskelisten
Da er jobben med og tappe ned karet påbegynt. Så blir det vel og få inn bakgrunnen jentene mine har fått seg et kar også. Kampfisen dems
Da har håndsaga vært fremme en tur måtte ta av ca 3 cm på toppen til bakgrunnen, måtte borre poppnaglene til støtte stagene også men det kom ikke som noe overraskelse nå igjenstår det og få satt inn rister i bakgrunnen. Vaske karet ordentlig og silikonere.
Etter en tur i Moss hos akva fisken og handlet inn litt småteri er filteret påbegynt (blåmatte deles opp i terninger).
Som innsug rist har jeg valgt denne "patronen". Denne vil antagelig ikke gå tett
Da er bakgrunn silikonert innsug/utblåsning fikset og prøvd og hatt litt sand over silikonen for og kamuflere den
Jan Bråten
Som innsug rist har jeg valgt denne "patronen". Denne vil antagelig ikke gå tett


Hei, lurte på hvor du fikk tak i denne?

Passer perfekt til mitt prosjekt.

På forhånd takk

Mvh Terje
Var så heldig og få kjøpt den hos akva fisken i Moss. Noe brukt han hadde liggende
Da må jo silikonen Være tær nok etter 1, 5 dag. 75% av det bak bakgrunnen er fylt med blåmatte i terninger. Gikk med 1 km med cm til fyll. Snart klart for litt vann

da var karet fylt med vann og powerhead satt igang. tenkte og teste start med salmiakk må grus og planter være i karet for og få opp bakterie kulten? Har ikke vanntester så dette må vel skaffes det også.
Fiskeløs innkjøring
da var 25ml salmi tilført karet kl 22.30 følger oppskriften til sigmund hansen.
har ikke noe test sett enda så må bare stole på at ting går som det skal til det kan kjøpes.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap