Krystall's akvarie

Starter en lten profil om akvarieneog mine vei frem med alle feil og annet.

Vi startet ett akvarium på Krystall restaurant & Take-Away i begynelsen av året. Og som en malle-elsker så måtte jo det inn....men mye mat og kjærleik fører til rask vekt og disse må nok dessverre omplasseres etter hvert, til sorg hos oss alle (samtlige 5 maller har fått navn etter personligheten)

Siden det er første post, så legger jeg til noen så bilder og oppdaterer litt etter hvert.

Ett par til...sistmann av mallene ville ikke være med på bildene, så det ble de 4 andre som villig stilte opp.

De har for øvrig vent seg til at småbarn henger foran akvariet(400 liter) og er mye fremme og svinser til stor glede for smårollingene
Har fåt laget noen ny huler til mallene våre, en med 3 "soverom" om 2 etasjers og en "undergrunnsbane" som går under dekoasjonen så de får litt mer plass å svømme rundt.
Planter i akvariet er nå permanent utelukket da mallene absolutt ikke vil la disse være i fred....alle bunnplanter blir revet opp med rot og totalt ødelagt....og flyteplanter blir dradd ned til bunn og enten fordøyd eller røsket i 1000 biter.

Eller så er de fremme og sjarmerer kundene på sitt spesielle vis
Rengjorde akvariet lørdag og allerede mandag satt det en kunde og klagde på at det var urent og drittent....så turen gikk opp igjen og det ser ikke ut som jeg har gjort rent på månedsvis, her har mallene VIRKELIG latt tarmsystemet råde. Så det blir ett grundig vannbytte i dag og litt mer grus i deler av akvariet (for syns skyld)
Så får jeg se på matingen om vi har gjort noe galt der. Pleier mates en gang om dagen av og til 2 ganger. Maten til både mallene og fiskene forsvinner raskt.

Siden alle veggene er hel-vindu så blir det mye alger, nå har vi uv-filter så vi slipper grønt vann men rørene til filteret må jevnlig få en gjennomkjøring og få ut døde alger.

Må og dessverre vurdere å kvitte meg med en eller 2 av de voksne mallene for plassen sin del De begynner nok å bli litt for stor.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap