Eirik's akvarieverden

Hei har nettopp startet opp ny tråd. Eg har 3 akvarium ett på 75L, 45L og 20L
Har dårleg plantevekst i det største kva kan det vere av?
Har nett fått kampfisk yngel
Og noken tips til kor ofte eg bør bytte vatn og kor mykje om gangen?
Ny pumpe
Hei! Reiste på ferie i går og stoppa i Bergen fø vi skulle videre til Danmark. Når eg var i Bergen kjøpte eg ny fluval u1 pumpe på Midtun zoo.
Noken som har erfaring med desse som kunne ha skrevet litt?

Når eg er i Danmark skal eg prøve å få komt innpå ein akvarie butikk og få kjøpe ting og tang.

Gleder meg til å få komt heim og bytta vatn og son og bytte ut pumpa i det minste karet (40L)

Fluval U1 passer nok bedre i 20-literen. Kapasiteten til dette filteret er betydelig overdrevet av produsenten. Har selv en U3, og den er akkurat passelig i den lille 54-lteren min.

Angående vannbytter : bytt 30-50% av vannet ukentlig. Vannet bør helst tappes opp kaldt fra springen og stå til lufting og temperering over natten.
Takk
Takk for svar. Skal prøve og holde oppdatert men vanskligt når eg er på ferie
Webzoo
Hei!har tenkt å bestille aquael nano shrimp set 30 L fra Webzoo.
Noken som har erfaring med Webzoo?
Reke kar
Skal starte opp med nano reke kar på 30L.
Men veit ikkje kass planter eg skal ha.

Noken som veit hvilke planter som er enkle og ikke trenger alt for mye "extragreier" av tilsettingsstoffer.

Kan noen poste et innlegg med planter og navn som er bra i reke kar, og kor eg får kjøpt dei?

...gjerne bilder og.
For slike relativt enkle spørsmål vil jeg foreslå at du bruker funksjonen "Søk kun i forum". Du vil få lite svar her når folk ser at du ikke jobber litt selv for å skaffe deg informasjon...på slike generelle spørsmål gidder ikke folk skje-mate deg. Om du søker f.eks. "Webzoo", får du over 500 treff...søker du på "planter rekekar", får du 167 treff...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap