Specialfish.net – en til for mange en ukjent verden og andre kontroversiell

Inaktiv bruker
Hei og takk for at du tok deg tiden til å lese mitt første innlegg i denne tråden/bloggen. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å gjøre dette, faktisk bestemt meg for ikke å gjøre det etter en samtale med Kuledrøm<, nå har jeg nå ombestemt meg for allikevel gjøre det i håp om å bidra litt med aktivitetens nivå her i forumet og for å la mange få et bredere innblikk i hvem vi i Specialfish.net er. Jeg tenkte jeg lager et x-antall-innlegg som forteller litt mer om hva og hvem vi er, hva gjør vi og hvordan gjør vi det, hvordan det hele startet, våre opplevelser / utfordringer langs veien og hvilke planer vi har for fremtiden. Kanskje noen i hvert fall synes innholdet er av en form for interesse og lærerikt, jeg tenkte prøve få til minst 1 innlegg i uken i noen uker fremover. Hvis det blir noe interesse rundt innleggene må alle føle seg fri til å kommentere sine meninger rundt dem, men uansett om det er kritikk eller positive tilbakemeldinger vil jeg prøve å ikke svare på dem. Jeg ønsker ikke at det blir en arena for folk til havne i endeløse og aggressive diskusjoner rundt dem, heller ikke bruke tiden min på å delta i noe som faller ned til alles rett til egne meninger. Vi driver primært import og salg av CITES regulerte akvatiske dyr, potensielle farlige dyr og såkalte «uetiske fisker» - hybrider og genmodifiserte arter som ofte omtales som «laget» av mennesker.  Så dette er i bunn og grunn hele specialfish.net fra start til fremtid. Håper noen synes dette er av interesse, hadde vært fint om noen (tviler) får et annet syn på oss og at det ikke bare blir mer støy fra oss i Moss.

Jeg kan starte med å introdusere meg selv, jeg heter Morten Sørensen er 46 år gammel. Jeg bor alene sammen min 16 år gamle datter (hater fisk) som jeg har den daglige omsorgen for på fulltid i Moss. Har vanlig fulltidsjobb man-fredag 8-16 og er eieren av SØRENSEN SPESIELLE FISK – mest kjent som Specialfish.net. Som driftes på fritiden for meg med fulltids hjelp av andre som jeg ikke kommer til å navngi her av forskjellige grunner. Siden de er av mer personlig karakter utdyper jeg ikke mer enn at jeg har hatt noen utfordringer hele livet som noen ganger kan påvirke andre sin oppfatning av meg og har gjort meg til en kontroversiell type – spesielt i sosiale medier. Og til slutt sjokkerende nok er jeg ingen akvarist. Ikke i den betydning som av hobby interesse, en periode for 20-25 år siden hadde jeg noen akvarier med fisk og litt interesse for de uvanlige artene. På den tiden var de eneste stedene å få tak i spesielle fisker på hos Jan Holdt på Majorstuen eller i kjelleren til Oslo Zoo som lå ved Youngstorget i Oslo sentrum. Mulig jeg tar feil, men mener at eneste stedet få tak i saltvannsfisker da var på Bjølsen zoo og en fisk på størrelse med en fyrstikk eske der kostet Ca 2k. Utvalget var i hvert fall magert i forhold til i dag, jeg mistet etter en kort periode interessen for akvaristikk og begynte med hunder – oppdrett og holdt den interessen i gang over 10 år. Den siste hunden døde rundt tiden min datter ble født og hadde ikke noe flere dyr etter det. Interessen var å reise, mye, til Asia hvor jeg oppholdt meg i korte og lengre perioder over 8 år.

Så for kanskje 4 -5 år siden fikk jeg et lite akvarium med 2 stk Channa sp. av en god venn som ikke hadde plass til det mer. Jeg satte det opp hjemme i stua, og det akvariet skulle vise seg å bli hele grunnen til at Specialfish.net eksisterer i dag – så 54 liter med 2 små Channa sp gikk fort til XXX liter vann fordelt på XX antall akvarier innen et år. Neste innlegg blir om selve specialfish.net og ikke om meg.

Takk, 😊  Mvh https://www.specialfish.net
 
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap