Hva heter denne vannplanten? Ufarlig? :)

Disse plantene har store blad nederst, to og to men nye vokser opp rundt hvert par. Lysegrønn, ligner litt på "blomsterblad" i formen, vokser veldig fort. Håper noen vet hva det er slik at jeg kan være 100% sikker før jeg tar den oppi akvariet.

Ja og god helg til alle!
Det bildet der var så pass dårlig at jeg ikke klarer å se hva det er.

Hvorfor er du redd for at den skal vere farlig da? Det er ikke mange planter som er farlige.
Hvor har du kjøpt den, eller har du funnet den ute?
Jeg har ikke noe bedre bilde, beklager. Vel, jeg hadde en tråd for en stund siden om vannplanter fra Ikea, men jeg ville liksom ha litt mer svar, jeg fikk to-tre svar, men fint med mer Dette er da en av plantene jeg kjøpte der. Jeg vet bare ikke om jeg bør ta sjansen på plantene, har ikke holdt på så lenge med akvarium ser du... Jeg har hatt dem (Ikea vannplantene) i en liten bolle med noen (tomme) skjell fra stranda, jeg vet ikke om salt løses opp fra disse og gjør dem "feil" for ferskvannsakvariumet? Jeg er ikke "ekspert"
Planten kan du trygt ha i akvariet ditt. Dette ser ikke ut til å være en sumpplante, så det går nok greit.

Skjellene vil ikke utskille salt, for det ligger utenpå det man finner i fjæra, og lar seg lett vaske bort. Skjellene kan derimot avgi kalk, og dette kan øke PH,en i vannet ditt, om du har mange.

Om fiskene du har trives med en høy ph, er det jo greit(dette er lurt å sjekke i fiskebasen) da kan du jo ha mange skjell, men vil du holde ph lav, så bør du begrense deg til noen få.
Åååå. Ok. *lyspære over hodet* Jeg har ikke skjell i hovedakvariet, bare i en liten bolle med kun planter. Eneste nyttige å gjøre med en gullfiskbolle, hehe. Da prøver jeg og ta oppi planten. Går det forresten an å ha for mye planter? Jeg har 6 pluss en liten, (de er ikke særlig omfangsrike planter). (30l) Tusen takk for hjelpen "nabo" (Rogaland)
Man kan vanskelig ha for mange planter Det eneste problemet blir da om noen skygger for lyset for andre. Står de for tett, kan de nederste plantene misstrives pga lysmangel.
Noen planter trenger mindre lys en andre, og det er lurt å sette disse nederst, om du ønsker å fylle opp bollen

Husk å skifte litt av vannet av og til, selv om du ikke har fisk oppi der. Plantene liker også rent vann.
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap