Hvilken plante er dette?

Jeg har en hvit gressplante som jeg vil vite navnet på, noen av dere som vet det?
Ser ut som "Pongol sword", som er en stueplante...
Frank Angell
Ser ut som "Pongol sword", som er en stueplante...


Eeh... kjøpte den i en akvariebutikk.
Kan jeg få et litt mer spesifikt svar?
Mufcy
[QUOTE=Frank Angell]Ser ut som "Pongol sword", som er en stueplante...


Eeh... kjøpte den i en akvariebutikk.Det trenger ikke å bety at det ikke er en plante som er uegnet... Det selges ikke rent skjelden arter som er uegnet for akvariebruk i akvariebutikken.
De sa bare at den var litt vanskelig å få til...
Det er nok riktig at den er litt vanskelig å få til - siden den ikke liker å ha bladene sine helt under vann - denne burde nok være i et terrarium eller i stua....
Som Liz sier så er dette egentlig en sumpplante og den vil ikke trives under vann, dessverre. Den holder nok noen uker før den vil råtne og grise til vannet.

En grei regel å forholde seg til når man er usikker på planter er at planter som klarer å bære sin egen vekt når de tas opp av vannet er ikke egnet til akvarium. Det finnes noen unntak (som anubias) men som regel vil de fleste akvarieplanter falle sammen og henge når vannet ikke støtter dem.
Synes det er betenkelig at enkelte dyrebutikker velger å ta inn og selge planter som råtner etter et par mnd..

Jeg var innom en dyrebutikk hvor damen bak disken påstod at ingen planter kunne overleve lenger enn et par mnd. under vann. Da jeg protesterte la hun til at plantene ihvertfall måtte tas opp og luftes innimellom...

Uvitenhet eller bevisst salgsteknikk? Ikke vet jeg...

Mufcy
De sa bare at den var litt vanskelig å få til...


Heheheh, genialt.

Nat: Det stemmer nok det, jeg går en tur ut med mine planter iblant. Da trives de bra.

Nei de sier mye tull i mange butikker, og jeg har merka at de selger sånt som ligner på sumpplanter. Jeg så med en gang at disse ikke var akvarieplanter da, man ser jo at bladene er slike skarpe og harde som man treffer uti naturen.
Nat
Synes det er betenkelig at enkelte dyrebutikker velger å ta inn og selge planter som råtner etter et par mnd.. Jeg var innom en dyrebutikk hvor damen bak disken påstod at [I]ingen[/I] planter kunne overleve lenger enn et par mnd. under vann. Da jeg protesterte la hun til at plantene ihvertfall måtte tas opp og luftes innimellom... Uvitenhet eller bevisst salgsteknikk? Ikke vet jeg...




He-he... den var ny
Men den planten det er snakk om her, selges av flere akvariebutiker, og er beregnet solgt til terrarium. Helt under vann vil Clorophytum ha en levetid på rundt 6mnd.
Kan nok hende du får den til bedre om du setter den i en potte med jord i vinduskarmen.

Har selv gått i denne fellen.... Spes hos tropehagen
Greit for meg hvis den holder i 6 mnd:p
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap