Rød nydelig plante

Denne planten glemte jeg å spørre etter navnet på, og håper noen kan hjelpe.

Det eneste jeg vet, er at han i butikken sa at den trenger mye lys, og er en vanskelig plante å få til, kom inn i butikken som feil leveranse, synes denne er utrolig vakker, rød, små blader og lys på undersiden av bladene. Ser for meg at denne er tettvoksende, utifra hvordan den ser ut nå. Den er ca 10-13 cm høy....

Jeg tenkte som så; at jeg har mye lys, og synes denne planten var veldig fin, så da skal jeg prøve å se om jeg får den til



[External Image]
Inaktiv bruker
Synes den ligner veldig på Rotala macrandra, men er neimen ikke sikker. Se flere bilder av den her. Hm, kunne du tatt flere bilder og lagt ut?
Hei, jeg tittet igjennom alle plantene på denne siden, og endete opp med denne planten

De ligner veldig, den er vanskelig, men vokser fort under rette forhold. Så 99% sikker nå

Takk for hjelp
Jeg synes også at den ligner en Ludwigia art.

Om dette skulle være en Rotala macrandra, så krever den planten mye. Jeg har ikke fått den planten til sammen med fisk, da den blir spist med en gang.
Denne er også så skjør, at den ofte går i stykker når du håndterer den.
Den ligner veldig Ludwigia inclinata .

Ja jeg ble informert om at den er vanskelig og den ser skjør ut. Ingen av mine fisker spiser noe serlig på planter, unntatt 144 mallene.

Men morro å prøve, det gir utfordring og enten den ene eller andre erfaringen. Det er morro.

Jeg har 4x54w T5 nettopp kjøpt nye lysrør (i forrige uke) både plante rør og andre, to forskjellige typer. Håper jeg dekker lysbehovet.
Inaktiv bruker
Den ligner nok mer på Ludwigia inclinata ja. Utrolig flott plante uansett

Har prøvd Rotala macrandra i to kar. I det ene ble den spist opp temmelig fort, men i 250 litern vokser den ganske bra nå. Har L144 i dette karet, så jeg håper de ikke får smaken av denne
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap