Plante, hvilken?

Kanskje Eusteralis stellata eller Ludwigia inclinata "verticillata Cuba". Ikke godt å si....
Eusteralis stellata som har litt lite lys?
Bjarne
Kanskje [I]Eusteralis stellata[/I] eller [I]Ludwigia inclinata "verticillata Cuba". [/I]Ikke godt å si....

Satser på det er en Ludwigia siden du hadde fått planten fra samme plass jeg har fått den fra Bjarne, var på Gilje i går.
Bildet i plantebasen av "min plante" er ikke fra Gilje, men fra storauksjonen i Bergen i vår. Jeg har ikke tatt bilde av "Gilje-planten", men kan trolig dreie seg om samme art. Er jaggu usikker...

Eusteralis stellata har tydelige tagger på bladene. Jeg har ikke hatt
L.inclinata, men mener at jeg har sett at de er glattere på bladene.
Rose U
Eusteralis stellata har tydelige tagger på bladene. Jeg har ikke hatt L.inclinata, men mener at jeg har sett at de er glattere på bladene.

Prøvde å knipse noen nærbilder av bladene, men har litt for dårlig kamera. Kan disse taggene konstantere at det er en Eusteralis stellata?
Tja jeg synes fortsatt det ser ut som en Eusteralis stellata som har hatt litt lite lys.

Hvis dette er en Ludwigia inclinata, så er det det jeg også har i et av mine kar.
Jeg kjøpte mine på storauksjonen i Bergen, og har vært sikker på at det var E. stellata jeg hadde kjøpt.

Hmm...
Den har stått uten særlig lys tidligere, har bare hatt den noen dager hos meg. Skal bli spennende å se om den får tilstrekkelig med lys hos meg.
Rose, imponerende plantekar du har så her velger jeg å stole på ekspertisen din. Det ser ut som du vet hva du holder på med
Stemmer på stellata. Den blir kjempediger, med fingertykke stilker.

Ikke veldig gode bilder men det første er Ludwigia inclinata Cuba og de to siste er Stellata. Disse kom med merkelappen på fra Tropica så ID er sikker. Har de ikke lenger, så får ikke tatt bedre bilder. Begge plantene blir sure hvis de ikke får mye lys.
et gammelt bilde til av Ludvigia inclinata cuba. Jeg mener også å huske at denne ikke hadde takkene på bladene.
Jeg er veldig sikker på at det er Eichhornia azurea
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap