Trenger navn på plante. (lager bobler)

Inaktiv bruker
Håper noen kan hjelpe meg her.
Trener navnet på en plante eg har sett her inne før, men klarer ikkje å finne den igjenn.

Det var en grønn plante, med stengeler, og den kunne lage bobler, og den hadde noen "greiner" der det vaks små blad på. Og det var der boblene kom.

Sikkert en elendig beskrivelse, men håper noen har en ide om en plante som kan å lage bobler... Gjetter enn må ha maaange planter om boblene skal ha noen efekt..
Hmmm, tror nok du har sett bilde av en plante med Co2 rundt seg.
Nå er ikke jeg den store planteeksperten, men jeg har aldri sett en plante som lager bobler???
Absolutt alle planter lager bobler når forholdene ligger til rette for det. Et bilde hedde vert flott.
Inaktiv bruker
Det er bilde eg ikkje har :/ Det var en spesiell plante som laget i hovedsak bobler tror eg... boblene ligger på bladene og så flyter dei opp... Men får prøve å finne det ut på annen måte...
Det er flere planter som er avbildet i "boble-modus" her på AF, så det er ikke noe lett spørsmål du stiller

Om det ikke er noen av forslagene under, får du nesten sette deg med med plantegaleriet å titte Det er ikke så alt for mange bilder å titte gjennom der, selv om det alltids er noen
Hemianthus callitrichoides "Cuba"
Micranthemum umbrosum

For ikkje å snakke om riccia! Den må rektignokk ha Co2 for å produsere bobler. Då får han eit fint teppe av små perler.

Inaktiv bruker
Tror eg bare må gi opp eg. Må ha våre eit bilde med Co2 i.
Håpte det ikkje var det, sjølv om folk sa det må ha våre det.
Er vist mange grunnleggende akvarie ting som kan gå enn rett forbi.... :/

Men da er det bare å sette seg ned å lese litt om det, og må kansje droppe hele greia sida det skal vere en sør amerika biotp, ikkje et plante akvarie

Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Stavem Aagnes
Reklame for plussmedlemskap