Kan noen fortelle meg hva slags planter jeg har her

Har fått noen planter her, men jeg er usikker på hva slags plante og hva navnet er på dem.
Sitter å ser i Tropica sin Aquarium Plants, men finner liksom mange som ligner
Den nederste er en Echinodorus, men hvilken vet jeg ikke. Det er fordi din plante foreløbig har bladformen til en sump-plante. Det er nemlig slik at Tropica dyrker sine planter på sump, altså over vann, ikke under vann. Mange akvarieplanter får helt annerledes blader over og under vann. Din vil sette nye blad under vann og etterhvert forandre seg helt, muligens, dersom det er en av sverdplante-variantene du har. De bladene du nå ser, vil da visne bort etterhvert (da plukker du dem bare vekk med stilk).

Den øverste var så bitteliten at jeg neimen ikke er sikker, men det lignet litt på toppskuddene til en Ludwigia repens
Inaktiv bruker
Kan det være unge eksemplarer av Lobelia cardinalis kanskje?

Takk for svar begge to.
Lurte litt på om den nederste kanskje kunne være en Rød Sverdplante (Echinodorus Osiris), men langt i fra sikker.
Echinodorus osiris og Echinodorus Rubin er ganske vanlige "Best-selgere" i handelen, så det er kanskje en av dem ja Flotte planter begge to, når de har fått sine "ordentlige" blad, dvs undervannsformen.
mona o
Echinodorus osiris og Echinodorus Rubin er ganske vanlige "Best-selgere" i handelen, så det er kanskje en av dem ja:-) Flotte planter begge to, når de har fått sine "ordentlige" blad, dvs undervannsformen.

Det kan nok være det da vil jeg tro.
Har lest en del på nettet her og har sett at du har en del informasjon rundt Corydoras. Hvis du ser på den grusen (bildet av planten), har jeg for grov grus til å putte inn noen Coryer etter hvert? Falt litt for de fiskene serru
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap