- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Hvilke plante.
Hvilke plante.
Hei.
Jeg så en ny plante som jeg syntes var veldig tøff i går, men aner ikke hva den heter. Til og med selgeren i buttikken viste ikke hva den het. De hadde bare en av den, så jeg måtte jo kjøpe den...
Kan noen hjelpe meg med ett navn? vet det kan bli vanskelig uten bilde.. Skal prøve å legge ut et bilde senere...
Beskrivelse av planten:
Den vigner en del på Cabomba aquatica ,Gul Cabomba
men har tynnere stilk. Den virker også lettere og mere luftig.
Jeg har gåt igjennom databasen over planter for å finne den, men finner ikke helt den riktige.
PS jeg er ganske fersk når det gjelder Akvarium.
Jeg så en ny plante som jeg syntes var veldig tøff i går, men aner ikke hva den heter. Til og med selgeren i buttikken viste ikke hva den het. De hadde bare en av den, så jeg måtte jo kjøpe den...
Kan noen hjelpe meg med ett navn? vet det kan bli vanskelig uten bilde.. Skal prøve å legge ut et bilde senere...
Beskrivelse av planten:
Jeg har gåt igjennom databasen over planter for å finne den, men finner ikke helt den riktige.
Postet 19.12.07 kl 10:26
I farten kommer jeg bare på tre som kan ligne cabomba. Den ene er Limnophila-artene, den andre er Ceratophyllum demersum og den tredje er Myriophyllum-artene. Du får nesten gå i plantebasen og sjekke opp disse. Kanskje noen andre kommer med flere innspill, men det er vanskelig å gjette uten et bilde.
Postet 19.12.07 kl 15:05
Endret: 19.12.07 kl 15:18
Myriophyllum-artene
Takk for hjelpen, tror det kan være e Myriophyllum-artene.
den så veldig vanskelig ut, men får no se hvordan det går, i verste fall er det bare en død plante som blir resultatet.... håper jeg
den så veldig vanskelig ut, men får no se hvordan det går, i verste fall er det bare en død plante som blir resultatet.... håper jeg
Postet 19.12.07 kl 20:20
[Skal prøve å legge ut et bilde senere...
Beskrivelse av planten:
Her er bilde av planten tatt med mobilen min, så er kansje litt uklart
Beskrivelse av planten:
Her er bilde av planten tatt med mobilen min, så er kansje litt uklart
Postet 20.12.07 kl 10:18
Var ikke enkel den der, nei. Kan likevel være en av de jeg har nevnt. Fant en til også, denne. Bildene i basen trenger ikke ligne helt, siden mange planter får litt forskjellig utseende etter hvilke forhold de tilbys, både farge- og vekstmessig. I tillegg dyrkes noen over vann og forandrer utseende når de så plantes under vann.
Har du tid til overs en dag så kan du jo prøve å kikke litt i plantebasen. Mange av artene kjenner jeg lite til så det kan hende du finner den på egen hånd
Har du tid til overs en dag så kan du jo prøve å kikke litt i plantebasen. Mange av artene kjenner jeg lite til så det kan hende du finner den på egen hånd
Postet 20.12.07 kl 12:33
Postet 20.12.07 kl 12:59