Noen som vet navnet på disse?

Kan noen fortelle meg hva disse plantene heter?

Spesiellt den stengel planten med små blader på, den bare råtner så fort den har fått et nytt skudd et stykke opp på planten...
Den øverste er vasspest, Egeria densa.
Den i midten er kanskje en Anubias, vanskelig å identifisere ut i fra bildet... Anubias barteri nana?

Den siste er en sumpplante som i følge Tropicals produktbok ikke overlever i vann, så den kan du bare kaste. Jeg husker ikke navnet.
Desverre har Imazo fått det for seg å sende ufattelig mye sumpplanter om dagene.
Men denne planten har jo fått avlegger hos meg?!
Røttene på den, og stilken lengst ned er hvit, kroker seg noe nederst på rota på alle plantene.
Er enig i at den ser ut til å være en plante som egentlig lever over vann, for den er like stiv og holder samme fasong uansett om den er over eller under vann.
Den er også like grønn og fin idag som da jeg kjøpte den i romjula.


Men denne vannpest, som er på det første bilde(Egeria Najas), er dette en dårlig plante?
Mine råtner fort, samt at de ser ganske stusselige ut...
Vasspest skal i teorien være en sørgelig enkel plante.
Har man fått sumpplanter i karet, så er man strengt tatt ikke nødt til å kaste dem... Dersom man følger godt med, så går det bra. Dette vil si at man tar bort planten dersom den er i ferd med å råtne.
Et alternativ er å putte den i en potte med jord og gi den til mor i morsdagspresang. Det er under 4 uker til morsdag... ;P
Aggi
Har man fått sumpplanter i karet, så er man strengt tatt ikke nødt til å kaste dem... Dersom man følger godt med, så går det bra. Dette vil si at man tar bort planten dersom den er i ferd med å råtne. Et alternativ er å putte den i en potte med jord og gi den til mor i morsdagspresang. Det er under 4 uker til morsdag... ;P


He he.... LOL

Det var ikke dumt..

Kanskje mor endelig skal få blomster på morsdagen...
The Beginner
He he.... LOL Det var ikke dumt.. Kanskje mor endelig skal få blomster på morsdagen... :)


Det blir muligens like stor suksess som da en venninne av meg fikk jucca-palme av samboeren på st.Valentine. Det ble visst svært lite action på jucce-fronten... ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap