Hva heter disse plantene?

Noen som kan hjelpe en stakkars nybegynner? Kjøpte noen planter forrige lørdag som jeg ble anbefalt i dyrebutikken. Glemte og spørre hva de heter og merkene som satt på plantene ligger i søpla :p
bilde 2 vanelig sverdplante
bilde 3 anubias
Det ser ut som at bilde nr.1 er en Bacopa Caroliniana. Jeg har alltid hatt sånne fordi de er veldig fine. I starten kan de vokse litt tregt, men når de får fart på seg kan de nesten være litt irriterende!

Når planta bryter overflaten får de også søte, små og lille blomster. De er også veldig fine for yngel å gjemme seg i, fordi når de blir store så blir de tette og hvis du lar dem surre seg litt sammen er de perfekte for yngel!

Hilsen Iselin
Tusen takk for hjelpen

Har litt trøbbel med sverdplantene. Karet har vært i drift i ei uke i dag og ser ut som planta ikke trives. Er krølette og missfarget.
Har brukt Tropica AquaCare plantenæring og kapsler. Har lest at AquaCare er fattig på jern så har bestilt JBL Ferropol plantegjødning som inneholder jern.
Noen gode tips ellers? Som feks. å fjerne de ytterste bladene eller noe lignende.
KaneCato
Tusen takk for hjelpen :) Har litt trøbbel med sverdplantene. Karet har vært i drift i ei uke i dag og ser ut som planta ikke trives. Er krølette og missfarget. Har brukt Tropica AquaCare plantenæring og kapsler. Har lest at AquaCare er fattig på jern så har bestilt JBL Ferropol plantegjødning som inneholder jern. Noen gode tips ellers? Som feks. å fjerne de ytterste bladene eller noe lignende.

Dette har jeg veldig lite peiling på, bruker noe nye greier selv, men det har jeg bare brukt i ei knapt en uke. Har merka at plantene faktisk har vokst litt bare på den korte tia. Kan jo oppdatere litt om hva jeg synes om den etterhvert!
Den siste planta er også en anubias-art. Usikker på hvilken
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap