Navn på planter

Jeg blir kjempeglad om noen kan hjelpe meg å identifisere disse plantene! Får dem ikke til å trives helt, og tenkte det kanskje ville hjelpe å lære seg litt om hvilket miljø de egentlig krever - lys, vannverdier osv.
Stengelplanten bakerst er Bacopa Monnieri eller Bacopa Caroliniana. Jeg tror mest på Caroliniana.

Den foran ser ut som en stueplante. Jeg melder pass.
Jeg er helt enig med Geir Rolfsnes.

Den bakerste er en bacopa, og den forrerste er definnitivt en stueplante. Nermere bestent en Dracaena den finnes i utrolig mange varianter, den du har mener jeg heter deremensis.

Ingen Dracaenaer egner seg som akvarieplanter, da de ikke liker mye vann. Man kan faktisk drepe de med å vane for mye på skålen når man har de som stueplante.

Ta den opp, og plant den i litt sand\grus, og ha den som potteplante i stua.
Takk for raskt svar!

"Geir Rolfsnes"
Den foran ser ut som en stueplante. Jeg melder pass.
"Rose U"
.. og den forrerste er definnitivt en stueplante.

Hmm, ok. Jeg føler meg lurt av akvariebutikken i såfall. Jeg har betalt for en plante jeg skulle ha i akvariet, ikke i ei potte i stua. Er det vanlig at akvariebutikker selger stueplanter som akvarieplanter?
Håper ikke det er vanlig, men du er helt klart ikke den eneste som kommer hjem "lurt"

Ta med planten tilbake til butikken.
Det er faktisk blitt temmelig vanlig! Jeg blir like irritert hver gang på butikkene hver gang jeg ser innlegg fra kjøpere som er blitt lurt.

Gå tilbake til butikken og klag! Bli sint, det har du all rett til, og forlang enten pengene tilbake eller en ekstra akvarieplante som plaster på såret.

Er ikke dette egentlig en ting som burde anmeldes til Forbrukerrådet? Det forekommer jo så ofte, og er direkte lureri. Snart må man ta affære med denne "utingen", som er blitt mer og mer vanlig i zoohandelen.

Sist jeg var innom den lokale zoobutikken på senteret her, kunne jeg faktisk se ikke mindre enn 3 arter stueplanter i salgsakvariene deres!! Plantet i akvariene som om det var akvarieplanter, solgt til intetanende akvarister.

Bare se på plantelisten til Akvasia.... de har flere stue-potteplanter oppført på sin akvarieplanteliste, for eksempel Draceaena, fredslilje og Cordyline.
mona o
Det er faktisk blitt temmelig vanlig! Jeg blir like irritert hver gang på butikkene hver gang jeg ser innlegg fra kjøpere som er blitt lurt. Gå tilbake til butikken og klag! Bli sint, det har du all rett til, og forlang enten pengene tilbake eller en ekstra akvarieplante som plaster på såret. Er ikke dette egentlig en ting som burde anmeldes til Forbrukerrådet? Det forekommer jo så ofte, og er direkte lureri. Snart må man ta affære med denne "utingen", som er blitt mer og mer vanlig i zoohandelen. Sist jeg var innom den lokale zoobutikken på senteret her, kunne jeg faktisk se ikke mindre enn [B]3 arter stueplanter i salgsakvariene deres![/B]! Plantet i akvariene som om det var akvarieplanter, solgt til intetanende akvarister.


Helt utrolig!
Ja, enig med deg der Mona. Vi alle burde tatt saken mere seriøst og meldt det til forbrukerråde. Så synd at butikkene blir så useriøse, stue plantene er også kjent for å være giftige og kan ta knekken på fiskene.

Skal sjekke det ut i dag jeg, om hvor man skal kontakte for slike saker.
Kjedelig, jeg har også blitt lurt da, og kjøpt en sånn type plante.

Jeg syns den var fin, og spurte om den var hardfør og enkel å få til, og ja, det var den fikk jeg beskjed om.. Så da kjøpte jeg den....
Tilfeldig bekjentskap
© Knuters
Reklame for plussmedlemskap