Har kjøpt planter, men ingen info om hva de heter...

Hei

Er nybegynner å kjøpte akvarium for ei uke siden. Plutslig under kjøpet kom spørsmålet om planter, noe jeg ikke hadde tenkt på. Jeg sa at de bare kunne plukke ut noen som passet for en nybegynner. Det gjorde de, og jeg fikk fem planter.

Nå sitter jeg har med 5 planter jeg ikke vet noen ting om og syns det er vansklig å identifisere dem selv. Hvis det er noen som liker planter og syns det er gøy å leke detektiv kan de få lov til å gå inn på profilen min å se på de bildene som ligger der og gi meg noe hint om hva jeg har. Det er sannsynligvis fem ganske kjente typer regner jeg med.

Kanskje litt lat? Kanskje litt frekk? Men man gjør denne jobben for meg bare hvis man har tid og lyst
Hvis du tar noen bilder og legger ut, er det sikkert noen som vet hva de heter.
Det ligger noen under profilen min, men burde jeg ta noen bedre?
De lange i midten er vasspest, og det til høyre for den ser ut som en hygrophilia art. Muligens Corymbosa. Er ikke så lett å se bladene på de andre nøye så der får andre gjette. Men legg inn bildene her i tråden så er det lettere.
Bildene er ikke akkurat så gode at det er lett å skille like arter fra hverandre.
Nærbilder er en fordel.
Å legge bildene rett i tråden er en annen. Det er slett ikke alle som tar seg jobben med å klikke seg inn i din profil, for å se hva du har i karet
Fra venstre:
1-cryptocoryne-vokser sakte
2.-limnophilia sesseliflora-vokser raskt,fin å ta toppskuddene og plante disse i grusen for å få flere planter
3.-vasspest.som plante nr.2
4.hygrophila (corymbosa)
5.Anubias.Vokser sakte,må ikke plantes i grusen da røttene vil råtne.Festes på en rot eller lignende

Flotte planter,og fint utvalg i ett nytt kar
Lykke til.
frosken
5.Anubias.Vokser sakte,må ikke plantes i grusen da røttene vil råtne.Festes på en rot eller lignende


Samme hvor du planter dem, men den tjukke delen av roten (rhizom) må være i vann eller ihvertfall ikke kveles i sand/grus. Hvis noe av roten får "puste" så får den næring selv om den står i bunn.

Har forøvrig ikke sett om det var Anubias, bare svarte på det jeg så.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap