Hva heter plantene?

Hei! Noen som vet hva disse plantene heter?
Ser ut som anubias-planter begge.
Tipper at den med smaleste blader, er augustifolia.
Den med bredest blander kan være en caladiifolia (også omtalt som 1705), men er vel mer trolig en vanlig "nana".
Tusen takk for svaret. Tror du at det er mulig å feste disse på ei rot?
Disse bør faktisk festes på en rot og ikke plantes i grus/sand. Om de plantes må ikke den stengelen som bladene vokser ut fra komme under grusen.

Her er det en artikkel som viser hvordan du kan festen den (artikkelen er om javabregner men kan sikkert modifiseres til anubias også)
Så fint Da har jeg litt å sette fingrene i ja. Kansje jeg får akvarie mitt til å se litt penere ut hehe
Tidligere løsna de bare å lå å irritert meg.
Anubias på røtter ser veldig fint ut og bedre enn at de løsner og dupper i overflata!

Lykke til med monteringen!
Høres bra ut ja takk takk, har alt klart no ja
Størrelsen på bladene kan gi mye info om hvilken Anubias du har.

Det finnes vanvittig mange forskjellige, både fra naturen, og fremavlede varianter.
Det finnes anubiasplanter, som ser nesten like ut, bortsett fra størrelsen, og det finnes små,(som Anubias barteri "nana 'Petite'") med 3-5cm blader, til store(Anubias barteri "glabra") med 40 cm blader.


Her er mitt lille anubiaskar. Her har jeg 3 typer anubias, og litt javamose, som har forvillet seg inn. Utrolig med størrelseforskjellen på så like planter.
Koselig kar, med en liten skrivebordslampe over(en 25Wpære). Ingen gjødsel, eller co2.
Reker, og noen guppyyngel står for renholdet.



Anubias barteri "nana 'Petite' Helt nede ved bunnen

Anubias barteri "nana"Øverst på hauen.

Anubias barteri "caladiifolia" helt bakerst.
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap