Noen som vet hva dette er?

Dårlige bilder, men det får gå
Den nederste er en Echinodorus bleheri, altså en vanlig sverdplante. Min favorittgruppe med akvarieplanter, for de er så greie og enkle å ha med å gjøre De drar næringen sin opp gjennom røttene, og trenger derfor plantegjødningstabletter stukket ned i grusen (dyttet godt nedi). Altså bruker de ikke flytende gjødning tilsatt i vannet.

Den andre planten er jeg usikker på. Den ser ut til å være litt sammenklemt og krøllete enda, dvs helt nyplantet. Kanskje det er lettere å se hva det er når den har stått et par uker og foldet ut bladene sine litt mer?
Okay, takk takk De i butikken sa det var java bregne(?) men de påsto jo også at Big leaf var kul umulig å få tak i på den nordlige halvkule..

Den andre er relativt ny plantet ja, men ikke så veldig sammenklemt.. skal prøve å ta et nytt bilde. Har den samme stående i karet på stua, så jeg kan se om det blir noe bedre der..
Sterud
Okay, takk takk:) De i butikken sa det var java bregne(?) men de påsto jo også at Big leaf var kul umulig å få tak i på den nordlige halvkule..


Big Leaf...? Hva er det?

Det er den enkle måten å si Hygrophila polysperma på:P
"Big Leaf" er en variant av Hygrophila polysperma som blant annet er litt større en "originalen".
Tante Astrid
"Big Leaf" er en variant av Hygrophila polysperma som blant annet er litt større en "originalen".

en steike bra nybegynner plante som vokser høyt og lavt

Nytt bilde av den andre kommer så fort jeg får batterier til kameraet, eter jo 4 stk til middag-- *sukk*
ooog dette er?


Jeg har en plante hvor stilken som ser ut som brøytestikker av bambus, hakke noe bilde av den, men noen som har noen gode ideer på hva det kan være?
Tilfeldig bekjentskap
© Birger A
Reklame for plussmedlemskap