Plantenavn?

Er helt ny både på forumet og i akvarieverden.
Har skaffet meg ett 100 liters akvarie, og satt inn planter.
Jeg glemte desverre å spørre om hva plantene het når jeg kjøpte dem.
Vanskelig å finne noe i plantebasen når jeg ikke kan noe om det i det hele tatt. =(
Mulig det er veldig "standard" planter, som enhver akvarist burde kunne, men jeg må jo begynne ett sted.
Har for øyeblikket 3 guppier og en Ancistrus, og tenkte jeg skulle utvide med et par guppier til og noen neontetra etterhvert. Går disse plantene og fiskene overens, eller er ikke dette noe å tenke på i særlig grad i det hele tatt?

Takker for svar. =)

Nr 1 tror jeg kan være en slags Cabomba.
Nr 2 er nok en eller annen sverdplante...
Nr 3 er en type gressplante, tenkte først på vallisneria, men er litt i tvil...
Takker for svar.

Nr 1. Kan ser ut som en Cabomba ja, ser at disse kan vært litt vanskelig å ha med å gjøre. Fant en annen som lignet også: Limnophila Sessiliflora. Noen mulighet for at det kan være denne? Forskjeller, kjennetegn?

Nr2. En sverdplante ja, er nok det.
Ligner mest på Echinodorus osiris(rød sverdplante), men har ikke sett noen røde blader. Ikke sett noe særlig til nye blader foreløbig heller, så skal ikke se bortifra at det er det.

Nr3. Vallisneria Nana er i så fall den som passer best av de jeg fant. Er nok ikke umulig at det er en sånn.

Noen andre som har noen idèer?
Ingen fler som har noen idè? =/
Hei
Jeg synes den nr.1 ligner på en Limnophila aquatica
Når det gjelder den nr. 2 vet jeg ikke helt; jeg har 2 Echinodorus osiris selv og synes din ser mere "knudrete" ut i bladene. Kanskje det blir lettere å se når den har fått litt flere blad? Nr 3 er sikkert en Vallisneriatype.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap