- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Jeg trudde at det var en anubias, men nå er jeg ikke sikker...
Jeg trudde at det var en anubias, men nå er jeg ikke sikker...
Postet 03.04.08 kl 23:30
Postet 06.04.08 kl 17:04
Inaktiv bruker
Det er det
du hade rett der det er en anubias som du har bilde av jeg har akurat samme hjemme et hjelpene tips anubiasen liker seg ikke i surt vann.
Postet 25.04.08 kl 22:53
Postet 25.04.08 kl 22:59
Postet 25.04.08 kl 23:46
Postet 26.04.08 kl 02:31
mona o[QUOTE=Aggi]Og robozomen, den horisontale stilken, skal ikke tildekkes av sand eller lign...
Robozomen? Det hørtes ut som en del av en robot eller no'
(rhizomen heter rotstokken, eller den fortykkede stengeldelen av roten til planter som anubias)
Hehehe, sorry! Har et litt uklart syn akkurat nå....
Postet 26.04.08 kl 02:57
Inaktiv bruker
Mine anubias døe av surt vann
det er ikke sant at anubiasen liker seg i surt vann da visner di jeg har anubias hjemme nå men nå går di i vann som er kalt og høy ph.
Postet 26.04.08 kl 10:50
Postet 26.04.08 kl 15:37
Endret: 26.04.08 kl 15:39
David Gabrielsendet er ikke sant at anubiasen liker seg i surt vann da visner di jeg har anubias hjemme nå men nå går di i vann som er kalt og høy ph.
Dette er tull, ingen av mine kar har over 6,5 i ph. Og i de karene jeg har anubias, så vokser de som de skal.
Men om du stikker roten under sand så vil de visne. I tillegg så støtter plante databasen meg på dette. Dette gjelder iallefall anubias barteri som er en av de vanligste i handelen:P
Postet 26.04.08 kl 23:25
Anubias er en plante en blandt annet finner i en del av de afrikanske sjøene med høy pH, og enkelte finner en plasser med lav pH.
Jeg tviler sterkt på at planten visner bort på grunn av pH
Mer potensielle grunner er feilplanting av denne, dette har tatt livet av mange slike planter.
Selv har jeg hatt en del anubias, både i høy og lav pH uten problemer. Greier faktisk ikke selv å ta livet av disse plantene
Den avbildede planten i trådstarters innlegg kan være en Anubias barteri var. augustifolia ("afzelii"). Jeg syntes riktignok at stenglene er for røde, og ser ikke noe rotstokk, og tipper derfor at det egentlig dreier seg om en Cryptocoryne av ett eller annet slag (vill gjetting; Cryptocoryne x willisii)
Jeg tviler sterkt på at planten visner bort på grunn av pH
Mer potensielle grunner er feilplanting av denne, dette har tatt livet av mange slike planter.
Selv har jeg hatt en del anubias, både i høy og lav pH uten problemer. Greier faktisk ikke selv å ta livet av disse plantene
Den avbildede planten i trådstarters innlegg kan være en Anubias barteri var. augustifolia ("afzelii"). Jeg syntes riktignok at stenglene er for røde, og ser ikke noe rotstokk, og tipper derfor at det egentlig dreier seg om en Cryptocoryne av ett eller annet slag (vill gjetting; Cryptocoryne x willisii)
Postet 27.04.08 kl 11:33