Noen som vet hva den planter heter?

Kjøpte meg seks stykker, og fikk ikke med meg latinsk navn. Noen som kan hjelpe meg med navnet? Jeg lurer på om planten er Sagittaria subulata?
Inaktiv bruker
jeg tror ikke det er den du viste linken til, for i butikkene selges de nå de er små men er litt usikker for vallisneria er ikke slik... vi får se om det kommer flere hjelpere da vettu
Tror du har blitt lurt, for om jeg ikke er helt på jordet ser det ut som en stueplante som ofte blir solgt til akvarier, men de dør etter en stund.
Kan jo være du er heldig da.
Inaktiv bruker
ja, for jeg ser den er ganske stiv... å den har ikek alle bladene rett opp når den står i vannet men bortover også, å det er ikke vanlig for så store planter..
Galemor har helt rett. Det er denne stueplanten. Den kan holde ganske lenge, men er en sumpplante og vil på et tidspunkt råtne. Da er det på tide å plukke den ut.. Jeg husker dessverre ikke hva den heter i farta..
Med sumpplante menes at den liker å ha røttene i vann men ikke bladene, de kan fra tid til annen bli oversvømt, men råtner om det varer for lenge. Så jeg ville sjekket plantebasen her og så levert de tilbake og heller kjøpt ordentlige undervannsplanter. Men du kan oxo være så heldig at de holder ut ganske lenge, for de er jo egentlig litt fine.
lag masse hull i en plastkopp lim fast med akvariesilikon høyt i akvariet nytt den fine frodige planten med en kopp kakao.
(ps. ikke hull i koppen med kakao)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap