Hvilken plante er dette?

Hvilken plante er dette?
ser ut som en type vallisneria for meg... men akkurat hvilken vet jeg ikke
Jeg har samme type plante, men husker ikke navnet, veldig fin, sprer seg godt hos meg i hertfall, den får mange nye planter som man kan rive av og plante andre steder, men min bare spredte seg rundt og rundt, dekker vel snart hele bunnen.
Ifølge ham jeg fikk de av er det " Echinodorus augustifolius" eller "Sagittaria subulata" Jeg vet ikke hvilken av dem, ser helt like ut for meg...
Jeg kan ihvertfall si noen ord om opphavet til den aktuelle planten.

I 2004/2005 (omtrent) ble den sendt fra en privat akvarist i Oslo til et medlem av Haugaland akvarieklubb. Den gikk under navnet Echinodorus tenellus, som åpenbart er feil. Samme året fikk jeg noen avleggere da jeg besøkte et medlem av klubben. Den danner en grønn lav plen, men kan vokse mer i høyden hvis det blir for trangt.

Eneste sikre måte å identifisere planten på er å studere blomstene. Dette er litt vrient, siden den må dyrkes i sump for å blomstre.

Det er litt fristende å sette noen i sump i vinduet og se hva som skjer.
Håvard Støre Andresen
Jeg kan ihvertfall si noen ord om opphavet til den aktuelle planten. I 2004/2005 (omtrent) ble den sendt fra en privat akvarist i Oslo til et medlem av Haugaland akvarieklubb. Den gikk under navnet Echinodorus tenellus, som åpenbart er feil. Samme året fikk jeg noen avleggere da jeg besøkte et medlem av klubben. Den danner en grønn lav plen, men kan vokse mer i høyden hvis det blir for trangt. Eneste sikre måte å identifisere planten på er å studere blomstene. Dette er litt vrient, siden den må dyrkes i sump for å blomstre. Det er litt fristende å sette noen i sump i vinduet og se hva som skjer.


Skjønner godt problemet, jeg bare håpet på at noen her inne visste hva det var jeg...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap