Kan noen fortelle meg hva denne planten heter??

Som skrevet i tittel, lurer på hva denne planten heter.
Litt dårlig bilde, da det er tatt med mobilen :p
Jeg ser at det er en Echinodorus, men hvilken er ikke mulig å si sikkert enda.

Du må nok vente litt med identifisering av den, for planten du har, er dyrket på sump - altså ikke under vann. Da får de et helt annet bladverk.
Etter en tid under vann (som i ditt akvarium) vil overvannsbladene etterhvert visne bort, og nye undervannsblader kommer frem. De har en helt annen form og fasong.

Da er det nok langt lettere å slå fast hvilken Echinodorus-art det er.
Takk for svar Mona! Vet du hvor lang tid det ca tar? Har hatt den ene i 3uker, og den andre i 2.
Nei, det tør jeg ikke gjette på Det varierer nok veldig hvor fort den vokser og slår rot, avhengig av mengde lys og næringstilgang.
Oki, da er det bare å vente i spenning da :p
Begge har blitt ganske mye kraftigere enn de var når jeg kjøpte de, og kommer hele tiden nye blader, så virker som de trives hvertfall
Forresten, mens du først er i gang, og siden du har så peiling, vet du hva dette er da??
Thomas Lagesen
Forresten, mens du først er i gang, og siden du har så peiling, vet du hva dette er da??


Ja, og der har du dessverre blitt lurt av zoobutikken. Det er en potteplante, folk har dem ofte i vinduskarmen :p Den heter Fredslilje, og vil råtne etter en tid under vann. Hvis du søker på ordet "fredslilje" her på forumet, vil du finne mange lignende tråder om dette. Som denne tråden for eksempel. Som du skjønner, er det mange nybegynnere som er blitt lurt til å kjøpe en slik plante i zoobutikken. Lureri fra butikkenes side, de burde fått bot!
hmmm...er dama som har kjøpt den, for hun syns den var så fin..hehe! Selv har jeg på alle disse årene jeg har drevet med akvarium, nesten bare kjøpt vanlig sverdplante, anubias og javabregne. Har ikke orket å sette meg så nøye inn i planteverden.....enda :p
Hold øye med den da, og fjern den når den begynner å råtne ved stilkroten.
Frister egentlig å fjerne den med en gang...men lar den stå til i morgen, så får jeg heller kjøpe noe nytt til henne. Takk igjen for hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap