Hvilke planter har jeg?

Siden jeg skal rydde et kar før auksjonen på søndag må jeg nesten vite hvilke planter jeg selger. Kan noen hjelpe med identifikasjon?
Tar en til med det samme. Den røde..
Den første ligner Echinodorus Bleheri.

Den andre ligner Hygrophila polysperma

Den tredje kan kanskje være javabregne, eller i samme familie? Har den Rhizom? Slik horisontal stengel?

Den siste røde ser jeg ikke godt nok, desverre.
Jeg er enig med Aggi om den første og tredje(javabregne bør ikke plantes slik i grusen, den bør bindes fast til røtter eller steiner, ellers kan den dø). Tror den 2 kan vere en av hygrophila artene(bla gjennom lista her, og se om du finner din

Det var litt dårlig bilde på den fjerde, men det er i alle fall en stengelplante, og det kan godt hende at den også er en eller annen hygrophila, eller muligens en ludwigia.

Hadde vert fint med et klarere bilde av bladene.
Den midterste likner på en slik?
Ihvertfall noe i den familien =)
Rose U
Jeg er enig med Aggi om den første og tredje(javabregne bør ikke plantes slik i grusen, den bør bindes fast til røtter eller steiner, ellers kan den dø). Tror den 2 kan vere en av hygrophila artene(bla gjennom lista [URLBLOCK1], og se om du finner din Det var litt dårlig bilde på den fjerde, men det er i alle fall en stengelplante, og det kan godt hende at den også er en eller annen hygrophila, eller muligens en ludwigia. Hadde vert fint med et klarere bilde av bladene.


Du kom meg akkurat i forveien...
Natemor
Den midterste likner på en [URLBLOCK1]? Ihvertfall noe i den familien =)
Mulig det, men se på bladspissene, SoVe. Er de helt spisse, eller er de litt avrundete... Det er lettest å se ovenfra. Se også etter hvordan bladene kranser seg rundt stilken.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap