Mysterieplanten

Er det noen som vet hvilken plante dette er?

(Jeg legger til 3 bilder fordi det kan hende det ene eller andre viser bedre hvilken art det virkelig er, kjennetegn eller noe sånt)
Inaktiv bruker
Kan det være denne?
Bacopa Monnieri
Skulle til å foreslå en Bacopa-art jeg også, men jeg tenkte på
Bacopa caroliniana. Den har ganske tykke blad, så hvis din plante har relativt tynne og skjøre blad er det nok ikke den.
hmm.. begge likner =\

Jeg er veldig dårlig når det kommer til planter. Når du sier tynne blad, kan det hende jeg tror du mener noe annet (tynnere eller tykkere) enn du mente. Så jeg tør ikke si om den har tykke eller tynne blader, men.. den har tykkere blader enn vasspesten min. Håper det hjelper.
Jeg tenker også at det kan være Bacopa caroliniana, for den har litt tykkelse på bladene, men når jeg ser bildet av Bacopa Monnieri ble jeg usikker :/ Den er ihvertfall svært godt likt av eplesnegler (Kalahr, Adolf har tygd tvers over stilken på to av dem D
Vel, den planten jeg foreslo kalles "Fettblatt" på tysk, og det uttrykket skjønner vi lett på norsk; feite blad Hehe
Den har nesten litt sukkulentaktige blad, om du skjønner hva jeg mener, sett i forhold til de relativt tynne og skjøre bladene mange andre akvarieplanter har.

Den som heter B. monnieri kalles "Kleines fettblatt", altså "liten fettblad" eller "tjukkblad".
Hmm.. Akkurat nå er den veldig liten, for den ble satt inn i akvariet for 3 dager siden.. Men i følge Majones, som jeg fikk den av, gror den ganske kjapt og blir veldig lang.

(uff så fælt Majones, du må ha en hel skog av slike du for at Adolf ikke skal spise dem opp.. XP X|)
Det var ihvertfall det dama på butikken sa: den gror raskt og rett opp.
hmm.. hittil virker det ikke som om den har vokst noe særlig.. kanskje en millimeter eller to, men det kan jo hende jeg bare ikke legger merke til det.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap