- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Noen som vil hjelpe meg med desse 3 plantene?
Noen som vil hjelpe meg med desse 3 plantene?
Postet 30.12.08 kl 21:17
Ganske sikker på at den første er en anubias (har den en "langsgående stilk" som bladene vokser ut av? I så fall er det sikkert en anubias.
Disse liker ikke å få rhizomen (den langsgående stilken) begravd under sand/grus. De bør helst festes på røtter eller stein, men skal de plantes, må i hvert fall rhizomen være over sanda.
Den siste tror jeg er en Echinodorus palaefolius "latifolius" , evt en annen echinodorus art.
Den i midten er jeg umiddelbart usikker på
Disse liker ikke å få rhizomen (den langsgående stilken) begravd under sand/grus. De bør helst festes på røtter eller stein, men skal de plantes, må i hvert fall rhizomen være over sanda.
Den siste tror jeg er en Echinodorus palaefolius "latifolius" , evt en annen echinodorus art.
Den i midten er jeg umiddelbart usikker på
Postet 30.12.08 kl 21:26
Inaktiv bruker
anubias jeg er usiker på vilken art
jeg tror det å er en anubias men usiker på vilken
det ser veldig ut som en cryptocryne wentii grin
jeg tror det å er en anubias men usiker på vilken
det ser veldig ut som en cryptocryne wentii grin
Postet 30.12.08 kl 21:28
Postet 30.12.08 kl 21:30
Inaktiv bruker
ikke aner jeg va den siste er men det så veldig ut som en cryptocoryne
Postet 30.12.08 kl 21:43
Postet 30.12.08 kl 21:48
Den ligner jo ikke en gang ;-)
Det er en eller annen echinodorus, men jeg skal ikke hardnakket påstå at det er varianten palaefolius "latifolius". Men det er det jeg tror det er
Det er en eller annen echinodorus, men jeg skal ikke hardnakket påstå at det er varianten palaefolius "latifolius". Men det er det jeg tror det er
Postet 30.12.08 kl 21:48
Inaktiv bruker
jeg er enig med elin nå det er nok en echinodorus
Postet 30.12.08 kl 21:51
ElinHGanske sikker på at den første er en [URLBLOCK1] (har den en "langsgående stilk" som bladene vokser ut av? I så fall er det sikkert en anubias. [B] Disse liker ikke å få rhizomen (den langsgående stilken) begravd under sand/grus. De bør helst festes på røtter eller stein, men skal de plantes, må i hvert fall rhizomen være over sanda. :-) [/B] Den siste tror jeg er en [URLBLOCK2], evt en annen echinodorus art. Den i midten er jeg umiddelbart usikker på :-)
stemmer det
det sa hun på dyrebutikken til meg =)
Postet 30.12.08 kl 22:19
Postet 30.12.08 kl 22:20
Postet 31.12.08 kl 00:30